ولایتی: مجذوب وعده‌ آمریکا نشده‌ایم

علی اکبر ولایتی در دومین کنفرانس بین المللی” از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی ایران” با بیان اینکه مردم آذربایجان در طول تاریخ همواره در برابر متجاوزان از کشور دفاع و حراست کرده اند، گفت: تاریخ آذربایجان بسیار غنی و درخشان است و به جرات می توان گفت که ایران بدون آذربایجان و آذربایجان بدون ایران بی هویت است.

وی با بیان اینکه اگر قیام مردم تبریز در 29 بهمن نبود شعله های پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه روشن نمی شد، افزود: امروز ایران بدون هیچ تردیدی قدرت اول در منطقه بوده و حرف اول را می زند.

ولایتی گفت: هیچ کشوری به مانند کشور ما در عرصه‌های جهانی آزادی عمل ندارد و این امر به دلیل استقامت و عزتمندی مردم ایران است که همواره در صحنه های مختلف در برابر حملات دشمنان ایستادگی کرده و استقلال خود را حفظ کرده اند.

وی ادامه داد: امروز سوریه، عراق و یمن بدون حمایت‌های معنوی و مادی ایران نمی‌تواند در مقابل مزدوران جهانی و زیاده خواهی های آنان پابرجا باشد و این تبلور قدرت ایران در منطقه را نشان می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای بدون وجود رهنمودها و هدایت‌های عالمانه ولی فقیه به چنین پیشرفتی نمی‌رسید و بدون اغراق باید گفت که ایران به دلیل وجود تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است که با اقتدار در برابر قدرت های جهانی ایستاده و با مذاکره قدرتمندانه به نتیجه رسیده است.

وی افزود: توافقنامه هسته‌ای باید به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسد و اجرای آن نیز به درازا خواهد کشید اما آن چه که مهم است ضرورت پیگیری ایران برای اجرای درست و دقیق بندهای این توافقنامه می باشد چرا که طرف های مقابل به خصوص آمریکا و انگلیس در طول تاریخ به نقض عهد شهرت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری در جهان به اندازه جمهوری اسلامی ایران دارای قدر و منزلت نیست، گفت: هیچ کشوری به مانند کشور ما آزادی عمل در عرصه های جهانی ندارد و این مهم نیز به دلیل استقامت و عزتمندی مردم ایران است که همواره در صحنه های مختلف در برابر حملات دشمنان ایستادگی کرده اند و استقلال خود را حفظ کرده اند.

ولایتی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در مطرح کردن ایران به عنوان قدرتی جهانی و هم چنین موفقیت های هسته ای اظهار کرد: اگر این مذاکرات به درستی توسط رهبری هدایت نمی شد در همان سال 82 قضیه دستیابی ایران به فناوری هسته ای منتفی می شد چرا که طرف مقابل در آن دوران فریبکارانه عمل کرد و قصد تسلیم شدن مردم ایران در برابر زیاده خواهی هایش را داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به اوضاع سوریه گفت: وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از توافق هسته ای به قطر رفت تا در مورد آینده کشور سوریه برنامه هایی را با کشورهای منطقه طراحی نماید اما باید بدانند که مردم سوریه اجازه دخالت به هیچ یک از آنان را نخواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا