اکران نیمه شب سینما، راهی برای دور کردن مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای

علیرضا منظری توکلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با مثبت ارزیابی کردن تلاش اخیر شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم های سینمایی در سانس شب سینماها در نیمه نخست سال، گفت: از آنجایی که ارزیابی ها از طرح اکران “افطار تا سحر” که در طول ماه مبارک رمضان صورت گرفت، مثبت بوده است ادامه این روند می تواند در زمان های دیگر نیز مؤثر باشد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت افراد به خصوص در فصل تابستان، عنوان کرد: باید تلاش کرد هرچه بیشتر اقبال عمومی را به سمت سینما افزایش داد حتی اگر این اقدام با اضافه کردن چند سانس در ساعات نیمه شب برای نیمه نخست سال باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بهتر است ناجا نیز در خصوص اکران فیلم های سینمایی در سانس نیمه شب همکاری لازم را با وزارت ارشاد داشته باشد، اظهار کرد: اکران فیلم‌ها در ساعاتی پس از نیمه شب با توجه به طولانی بودن روز و گرمای هوا می تواند اقبال عمومی بیشتری را به سمت تماشای فیلم در سینماها به همراه داشته باشد.

منظری توکلی تأکید کرد: از طرفی افزوده شدن سانس سینماها در ساعات نیمه شب می تواند مردم را از روی آوری به سمت تماشای شبکه های ماهواره ای باز دارد که خود به تنهایی امر بسیار مثبتی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در ادامه هنر را برای آفریننده و برای کسانی که در معرض آن قرار می گیرند، سودمند دانست و گفت: مقام معظم رهبری معتقدند ارزش ها از طریق هنر به دیگران منتقل می شود لذا باید توجه کنیم اینکه مردم به تماشای فیلم های سینما بنشینند قطعا در افکار آنها تأثیر خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از گزارشاتی که به دست می آید مشخص است هنر می تواند با اطلاعاتی که به مردم می دهد، نگرش آنها را نیز به سمت مثبتی تغییر دهد از این رو باید نسبت به شناساندن هنر سینما به عنوان یکی از هنرهای پرمخاطب به مردم کمک کرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی شورای صنفی نمایش اخیرا از تلاش این شورا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اکران فیلم های سینمایی در ساعات نیمه شب روزهای تابستان خبر داده و گفته است وزارتخانه در این زمینه در حال رایزنی با نیروی انتظامی است تا مجوز آن گرفته شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا