نباید کاری کرد که اعتماد مردم به نظام بانکی کشور کمرنگ شود

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، خاطر نشان کرد: بانک مرکزی  باید فعالیت‌های بانکی را بر طبق قانون مدیریت کند زیرا همه باید در برابر قانون  یکسان باشند نه اینکه برای برخی از موسسات تمایز قائل شد.

 نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی باید در کشور جامع باشد نه اینکه برخی از موسسات بدون نظارت رها شوند، ادامه داد: رانت و فرصت تبانی در زمانی در یک حکومت ایجاد می شود که در آن تبعیض حرف اول را بزند.

 وی ادامه داد: هیچ فردی نباید در زمینه قانون نایده گرفته شود لذا بانک مرکزی باید بر نظام مالی و بانکی در کشور به طریقی نظارت کند که هیچ موسسه ای نتواند بدون مجوز به حیاتش ادامه دهد.

ندیمی با  بیان اینکه فعالیت موسسات غیر مجاز در کشور موجب می‌شود که مردم به سادگی اطمینان و فربب بخورند، تصریح کرد:  مردم به نظام بانکی کشور اعتماد می کنند اما اگر بنا باشد موسسات مالی غیرمجاز به فعالیتشان ادامه دهند بدیهی است  که  اعتماد مردم به  نظام پولی و بانکی کشور روز به روز کمرنگ تر می‌شود.

نماینده مردم سیاهکل ادامه داد:  سیستم نظام بانکی کشور باید به گونه ای حرکت کند که نظارت جامع برعمکرد تمام بانکهای کشور داشته باشد و باید به موسساتی مجوز برای فعالیت داده شود  که پارامترهای تاسیس  بانک را داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی با اقدامات نظارتی نهال اعتماد سازی را میان مردم برای سرمایه گذاری بکارد نه اینکه  موسسات غیر مجاز بانکی را به حال خوشان رها کنند، یادآورشد: موسسات مالی غیر مجار موجب می‌شوند اعتماد سازی میان دولت و ملت کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا