اعلام جزئیات آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در هفته جاری

علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش با سازمان زندان‌ها درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه، اظهار کرد: در حال نهایی‌کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هستیم.
وی افزود: امیدواریم تا پایان هفته جزئیات قطعی شود تا بتوانیم آن را اعلام کنیم.
وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم و برگزاری این آزمون نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور واگذار شده است. فانی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعا در این هفته مواد آزمون ابلاغ می‌شود؟ بیان کرد: امیدواریم این اتفاق بیفتد. تنها مباحث هماهنگی‌ها مانده و آنچه مربوط به ماست را مدت‌هاست که آماده کرده‌ایم. وی در پاسخ به این پرسش که سازمان سنجش اعلام کرده است آموزش‌وپرورش برای ما فقط نامه‌ای درباره هزینه اجرای آزمون ارسال کرده است، تصریح کرد: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم. وزیر آموزش‌وپرورش درباره زمزمه‌های مربوط به برگزاری آزمون در آبان‌ماه نیز تصریح کرد: آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش نیازمند یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم. وی ادامه داد: آزمون استخدامی جدای از آزمون ادواری سنجش محسوب می‌شود و این سازمان یک آزمون جداگانه برای آموزش‌وپرورش در تابستان برگزار می‌کند و افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند، پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند؛ این در حالی است که آزمون‌های استخدام‌های ادواری چنین شرایطی ندارند.
فانی خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگانی که گواهی معلمی دریافت کنند، به استخدام آموزش‌وپرورش درمی‌آیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا