اکران فیلم «فریاد سکوت اسپهبد خورشید»

مجید امیدی‌راد نویسنده و کارگردان این مستند امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: فیلم سینمایی «فریاد سکوت اسپهبد خورشید» یکی از فیلم‌هایی بوده که در قالب مستند تولید شد و برای آن تلاش شبانه‌روزی داشتیم.

وی افزود: این فیلم مستند سینمایی از ساعت 16 تا 19 روز جمعه دوم مردادماه امسال با بازی بازیگران مازندرانی در تهران، مجموعه فرهنگی هنری تاریخی نیاوران، سالن سینمای کاخ نیاوران اکران و رونمایی می‌شود.

امیدی‌راد با اعلام اینکه علاوه بر رونمایی و اکران فیلم، نقد و بررسی آن توسط کارشناسان برجسته کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: این اثر سینمایی براساس کتاب فریاد سکوت اثر احمد باوند سوادکوهی بوده و برگرفته از داستان غرور، عشق و غیرت تبرستان کهن است.

نویسنده و کارگردان مازندرانی یادآور شد: هنرمندان زیادی از شهرهای مختلف مازندران در سطح کشور مشغول ایفای هنرمندی و نقش هستند و در ادامه این مراسم کتاب «سوادکوه میراث‌دار تبار کهن» اثر احمد باوند با سخنرانی داود هرمیداس‌باوند در سالن سینمای اختصاصی کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این اثر سینمایی 60 دقیقه‌ای به داستان اسپهبد خورشید و حمله اعراب به تبرستان پرداخته می‌شود، ادامه داد: اسپهبد خورشید از غار و قلعه‌های بزرگ در رشته کوه البرز است که تاریخ، شواهد باستان‌شناسی و معماری آن به فیلم تبدیل شده است.

امیدی‌راد به نقش عظیم این دژ که بنایی مستحکم و عجیب است در ادوار ساسانی و صدر اسلام در سرزمین تبرستان اشاره کرد و گفت: کار تصویربرداری و لوکیشن آن در منطقه دوآب سوادکوه انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا