باشگاه‌های فوتبال به قمیت تعطیلی لیگ هم باید بدهی‌شان را پرداخت کنند

سید هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص ادعای مسئولان فدراسیون مبنی بر اینکه نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال با باشگاه‌های بدهکار ثبت نخواهد شد٬ عنوان داشت: این موضوع  باید اجرایی و عملی شود تا باشگاه‌ها مجبور به پرداخت بدهی خود که بیشترین مقدار آن متعلق به مالیات است٬ شوند.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با توضیح این‌که هیچ سازمان یا شرکتی در کشورحق قانون‌شکنی ندارد٬ گفت: باشگاه‌های فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ حتی وقتی یک فرد می‌خواهد مقدار خلافی ماشین خود را بگیرد باید به اداره راهنمایی و رانندگی مالیات بپردازد؛ پس چطور یک باشگاه فوتبال می‌تواند بدون پرداخت مالیات به فعالیت خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در توضیح این نکته که با اجرای این امر از حضور اکثر باشگاه‌ها در لیگ جلوگیری ونهایتا لیگ برتر فوتبال تعطیل خواهد شد٬ بیان کرد: اگر لیگ فوتبال تعطیل شود مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا حل این مسأله موضوع مهم‌تری است؛ همچنانکه طبق قانون، درحال حاضر نباید باشگاه دولتی وجود داشته باشد و این‌ امر که باشگاه‌های ورزشی مالیاتی پرداخت نکرده و بدهکار باشند، خلافی مضاعف است٬؛ چراکه نمی‌شود فقط باشگاه‌های خصوصی مالیات دهند.

بخش دولتی نباید در فوتبال حضور داشته باشد

حسینی در پاسخ به این‌که آیا بدهی سازمان صداوسیما به فدراسیون فوتبال ارتباطی به باشگاه‌های بدهکار خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: باشگاه‌ها نمی‌توانند مدعی شوند چون پول حق پخش را دریافت نکرده‌اند بدهی خود را واگذار نمی‌کنند و نباید این موضوعات را به یکدیگر ارتباط داد؛ مانند این‌که کسی بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکند و بگوید چون از محل کارم طلبکار هستم، این بدهی را نمی‌دهم!

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید براین‌که باید هرچه زودتر باشگاه‌های دولتی خصوصی‌سازی شوند٬ گفت: به این دلیل که باشگاه‌ها خصوصی نشده هرگونه تخلفی درباره آن‌ها برعهده وزارت صنعت و معدن و وزارت اقتصاد و دارایی خواهد بود چرا که اداره این باشگاه‌ها با آن‌هاست.

به گزارش خانه ملت٬ فدراسیون فوتبال به‌تازگی با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ از مسئولان این سازمان خواست از ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های بدهکار در لیگ‌های برتر و دسته اول خودداری کند.

البته فدراسیون اعلام کرده که قرارداد اعضای باشگاه‌های بدهکار ثبت نخواهد شد مگر اینکه نامه و مجوزی از دبیرکل فدراسیون فوتبال برای ثبت قراردادهایشان بیاورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا