قطعنامه شورای امنیت عجولانه بود

منصور حقیقت‌پور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفت:اعضای این شورا در تصویب قطعنامه لغو تحریم های ایران عجله کردند.

نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد شورای امنیت برای اینکه مجلس ایران و آمریکا را در زمینه تصویب و موافقت با توافق نهایی، بی خاصیت کنند، چنین مصوبه ای داشتند.

به گفته این نماینده؛درشورای امنیت سازمان ملل این موضوع که هر 15 عضو به مسئله رای مثبت دهند،بی سابقه بوده است.

وی رفتار شورای امنیت را ارزیابی کرد وافزود: با این وجود قطعنامه شورای امنیت عجولانه است. ابتدا باید مجالس ایران و آمریکا اعلام نظر می کردند بعد آنها قطعنامه می‌دادند،اکنون اگر مجلس ایران و آمریکا به توافق رای مثبتندهند،عملا قطعنامه شورا جنبه اجرایی و عملیاتی ندارد.

اوباما از ظرفیت خود برای کنترل کنگره استفاده کند

حقیقت‌پور همچنین اظهارداشت:قطعنامه شورای امنیت درخصوص برنامه هسته‌ای ایران تاثیری بر کنگره نخواهد داشت،در زمینه کنگره شخص اوباما باید ورود کرده و از ظرفیت خود برای آنکه کنگره رفتاری منطقی داشته باشد استفاده کند.

این نماینده در ادامه به سفر مقامات عالی رتبه غربی به ایران اشاره کرد وتصریح کرد: این مسئله به دلیل توافق هسته ای رخ داده و آنها به دنبال بهانه ای بودند که ارتباط شان با ما مجدد برقرار شود.

وی تاکید کرد: البته ما هم ازسفر آنها استقبال خواهیم کرد.درحال حاضر آنها برای سفر به تهران و ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی صف بستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافق هسته ای باعث شد وزنه ایران در منطقه و جهان سنگین‌تر از گذشته شود و این نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا