افشای پشت پرده طغیان کن و خشم طبیعت

عصر ایران: شهردار منطقهی 18 در پی وقوع طوفان شب گذشته متنی را خطاب به سودجویان و متخلفان قانون منتشر کرد.

وحید نوروزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

این رودخانه آرام و زیبا؛ می تواند چنان وحشی شود که دهها انسان و… را در خود ببلعد. به قانون طبیعت احترام بگذاریم تا از خشم طبیعت در امان باشیم. متاسف شدم که سیل اخیر در تهران و البرز؛ چندین نفر شهروند نگون بخت را به کام مرگ فرو برد.

آنها کشته هایی هستند که هیچ تقصیری در مرگشان نداشتند. شاید صاحبان چند رستوران کنار رودخانه؛ شاید برداشت کنندگان شن و ماسه از کف رودخانه؛ شاید اهمال چند اداره و مدیر دولتی و دهها شاید دیگر در مرگ آنها نقش داشتند که هیچ کس سراغشان هم نمی رود و آنها را بازخواست نمی کند.

اینجاست که در قیامت وقتی پرونده اعمال مان را دست مان می دهند و چندین قتل در آن نوشته شده متحیر می شویم. بله خیلی از ما خواسته و ناخواسته شریک قتل همنوعان خود هستیم و خیلی اوقات روحمان هم خبر دار نمی شود/ پدری را با طمع و بی تدبیری در خسارت به رودخانه ها بی فرزند می کنیم؛ چراغ زندگی خانواده ای را خاموش می کنیم و عین خیالمان هم نیست.

آقای مسئول دولتی که در جلسه تعیین تکلیف معادن چهارصد هکتاری شن و ماس ها اطراف رودخانه کن در منطقه هجده آنقدر تابلو از ادامه کار این معادن دفاع کردی که من مجبور به فریاد بر سرتان شدم و رییس جلسه هم به شما حق نداد چه جوابی می دهی؟

آقایی که مجری قانون هستی و رای دیوان عدالت مبنی بر تعطیلی معادن شن و ماسه را اجرا نمی کنی و ما را تنها می گذاری چه جوابی می دهی؟ آقایانی که بیش از چهل سال است شیره رودخانه را مکیدین و مجوز برداشت ماسه تان تمام شده است چه جوابی می دهید؟

شما طبق قانون باید معدن شن و ماسه را به حالت اول دربیاورید اما با نهایت بی شرمی کماکان رودخانه را نابود می کنید. آقایان به طبیعت ظلم نکنید چون طبیعت عصبانی می شود و آن وقت شما را توان مقابله با طبیعت نیست.

ساده و روشن بگویم شماها در برابر خشم طبیعت؛ خس و خاشاک هستید پس هشدارها را جدی بگیرید. به والله حق الناس تر از این نمی توانید پیدا کنید. چرا به خاطر دو ریال منافع مادی، خودتان را شریک قتل می کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا