کاهش شکاف بین جامعه برنامه دولت یازدهم

انوشیروان محسنی بندپی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت عملکرد وزارت کار در توسعه همه جانبه کشور، افزود: همه باهم می‏‌توانیم سلامت، بهورزی و توسعه همه جانبه را کشور به ارمغان آوریم بر همین اساس باید تلاش کنیم تا فاصله طبقاتی بین افراد برخوردار و غیر برخوردار را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: آمار و شواهد کنونی مبین این امر است که اکنون با این آرمان فاصله زیادی داریم تورم، بی‎انضباطی مالی و نرخ ارز شرایطی را ایجاد کرد که نه تنها این شکاف برطرف نشد بلکه عمیق‎تر نیز شده است.

محسنی با اشاره به برنامه‎های دولت تدبیر و امید در توسعه کشور تصریح کرد: اقدام اول این دولت ایجاد اعتماد عمومی و مهار تورم بود که تاحدودی محقق شد.

به گفته وی، دولت در راستای کاهش شکاف بین اقشار جامعه برنامه‏‌های محوری دارد که مهار تورم و سیر نزولی آن و ثبات نرخ ارز از جمله این برنامه‎هاست.

وی با اشاره به بحث استخدام نیرو از طریق سازمان سنجش، افزود: دولت طی دوسال اخیر بحث استخدام دستگاه‎های اداری را از طریق برگزاری آزمون استخدامی در اختیار سازمان سنجش قرارداده تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

وی اظهار کرد: وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی از کلیدی‏‌ترین وزارت خانه‌‏هایی است که در دولت تدبیر و امید در راستای برقراری عدالت اجتماعی فعالیت دارد تا مردم را از مشکلات و تنگناهای مالی رهایی دهد.

محسنی بند پی تحول در بیمه سلامت را از مهم‏ترین اقدامات این وزارت خانه برشمرد و گفت: 9میلیون نفر در این طرح صاحب دفترچه بیمه سلامت شدند و 700هزار خانوار از پرداخت هزینه بیمه سلامت معاف شدند.

دراین آیین از زحمات داوود شیوندی قدردانی و سید عباس جزایری به عنوان مدیرکل جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا