توسعه پوشش شهر تهران با 526 آنتن تلفن همراه

به گزارش سازمان خبری روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس وحید صدوقی در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت ارتباطات سیار، اظهار داشت: این اقدام به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و کاهش شکایات در این زمینه انجام می شود. بر اساس آمار هفتگی، درصد موفتیت مکالمات به بیش ار 93 درصد و میزان دسترسی مشترکان تهرانی به شبکه به بیش از 98 درصد رسیده است. میزان کیفیت شبکه در سال گذشته و در کل کشور به بیش از 95 درصد رسید که نسبت به زمان مشابه سال پیش، حدود پنج درصد رشد داشت.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء کیفیت شبکه تلفن همراه در تهران، گفت: طراحی مجدد کلیه سایت‌های شهر تهران، تأمین پوشش و ظرفیت لازم در مراسم ها و اعیاد و بهبود شاخص‌های کیفیت شبکه، ازجمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌باشد. سال گذشته به منظور توسعه شبکه تلفن همراه در سطح کشور، با راه‌اندازی سایت‌های BTS جدید، تعداد این سایت‌ها به بیش از 18 هزار و 900 عدد رسید.همچنین با توسعه ظرفیت مراکز SMSC، امکان ارسال و دریافت حدود 11 هزار پیام در هرثانیه فراهم شده است.
 صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در سطح کشور، تصریح کرد: تمامی شهرها، نزدیک 60 درصد روستاها و بیش از 47 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارند. 91 درصد جمعیت کشور تحت پوشش این شبکه هستند. بیش از 37 میلیون و 750 هزار سیمکارت به متقاضیان ارایه شده که حدود 22 میلیون سیمکارت، اعتباری است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص عملکرد این شرکت در برنامه پنجم توسعه کل کشور اظهار داشت: تحقق 399 درصدی اهداف برنامه در حوزه دایری تلفن همراه و همچنین تحقق 260 درصدی این اهداف در بخش ضریب نفوذ این نوع از تلفن، بخشی از نتایج تلاش‌های کارشناسان مجموعه ارتباطات سیار در طول برنامه چهارم توسعه است.
بر اساس این گزارش، در این جلسه علاوه بر مدیران ارشد مجموعه ارتباطات سیار، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات حضور داشتند. نمایندگان مجلس در این نشست تأکید کردند، هر دو اپراتور فعال تلفن همراه در کشور می‌بایست پیش از ارایه آمارها و اطلاعات به مجلس آن‌ها را به تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسانند.
117/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا