استقرار دولت الکترونیک مهمترین اولویت کاری سازمان ثبت احوال

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ناظمی اردکانی روز شنبه در همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال، تاسیس دفاتر خدمات غیردولتی الکترونیک را از جمله اولویت‌های کاری این سازمان برشمرد و  اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برای کاهش مراجعات و تسهیل در روند کار، آرشیو الکترونیک اسناد را هر چه زودتر اجرایی کنیم.
وی همچنین در باره پروژه کارت هوشمند ملی گفت: مطالعات کارت هوشمند اوایل خرداد ماه تمام می‌شود و تلاش می‌کنیم  درکوتاه ترین زمان  اسناد مناقصه را برای برخی از نرم‌افزاری این طرح آماده  کرده ، سپس تا دهه فجر سال جاری و پس از پایان برنامه پایلوت این طرح در استان قم طرح کارت هوشمند ملی را کاملا اجرایی کنیم.
 رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان این که در حال حاضر طرح پیش پایلوت کارت هوشمند ملی در استان قم به اتمام رسیده است، اضافه کرد: برنامه زمان‌بندی سازمان برای اجرای کارت هوشمند ملی سه تا پنج سال است. اما اجرای این طرح بستگی به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرا دارد.
وی همچنین از افزایش قابل توجه بودجه سازمان به خصوص در بخش اجرای کارت هوشمند ملی و اجرای طرح آرشیو الکترونیک اسناد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 19 میلیارد تومان برای اجرای این دو طرح در سال جاری اختصاص یافته است. اما با محاسبه 50 درصد سهم بودجه عمرانی استانداری‌ها که به ادارات کل ثبت احوال استانی اختصاص می‌یابد، در مجموع حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برا ی این دو طرح در اختیار است. پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار مطالعات طرح کارت هوشمند ملی تکمیل شده و زیرساخت‌ها و برنامه پایلوت آن در استان قم تکمیل شود.
117/
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا