پیگیری مرسولات پیشتاز با پیامک

مجتبی نصیری ـ‌ معاون فنی شرکت‌ پست – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سیستم رهگیری مرسولات پستی از طریق پیامک با ارسال بارکد مرسوله که در هنگام ارسال مرسولات از طریق دفتر پستی به شخص داده می‌شود.
وی گفت: مردم می‌توانند مرسولات پیشتاز خود را از طریق پیامک پیگیری کنند؛ در این روش متقاضی با تایپ حرف لاتین R و تایپ شماره بارکد خود که 10 رقمی یا 20 رقمی است و ارسال آن به شماره 2000441 می‌تواند از آخرین وضعیت مرسوله خود آگاهی یابد.
معاون فنی شرکت‌ پست ادامه داد: در روش اینترنتی هم متقاضی باید به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتواند برای رهگیری و پی‌گیری مرسوله خود به سایت پست مراجعه کرده و از مرسوله خود آگاهی یابد و این در حالیست که در روش پیامک این کار سریع‌تر و راحت‌تر انجام شده و در هر جایی امکانپذیر است.
او ادامه داد: دفاتر پستی موظفند اطلاعات خود را در ارتباط با مرسولات پیشتاز در پایان هر روز به دفتر مرکزی ارسال کنند و مراحل بعدی تجزیه و توزیع آن‌ها نیز باید در پایان هر روز از دفاتر ارسال شود و متقاضی می‌تواند با ارسال پیامک از آخرین وضعیت مرسوله خود آگاهی ‌یابد.
وی ادامه داد: اگر مرسوله متقاضی در دفتر قبول باشد یا در مرکز تجزیه و مبادلات تهران یا هر جای دیگر، اطلاعات دقیقا برای او ارسال می‌شود و این بهترین روش است اما کم‌تر از آن استفاده می‌شود.
به گزارش ایسنا وی پیش از این در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به ایجاد امکان مشاهده امضای‌گیرندگان مرسولات پیشتاز از طریق پرتال پست گفته بود: فرستنده مرسولات پیشتاز بعد از ارسال مرسوله می‌تواند امضای شخص‌گیرنده را برروی سایت مشاهده کرده و متوجه شود که مرسوله آن‌ها به دست گیرنده رسیده است یا خیر.
وی با بیان این که این کار به‌صورت آزمایشی از 22 بهمن‌ماه آغاز شده و در حال حاضر تقریبا در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار کرده بود: تا پیش از آن ارسال‌کنندگان مرسولات پیشتاز فقط قادر به رهگیری مرسوله با کد رهگیری از طریق پورتال شرکت پست بودند اما از این پس ارسال‌کنندگان این نوع مرسولات می‌توانند بعد از ارسال مرسوله امضای شخص گیرنده مرسوله را مشاهده کنند. البته زمانی که توزیع‌کنندگان به دستگاه‌های PDA تجهیز شوند امکان مشاهده آنلاین امضای گیرنده هم میسر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا