فراموشی اپراتور سوم

نسل سوم تلفن‌همراه در بیشتر کشورهای دنیا در حال راه اندازی است. انتظار می رفت در این مورد نیز کشور ما همگام با دیگر کشورها حرکت کند. اما تاکنون ارائه فناوری نسل سوم تلفن‌همراه توسط اپراتور جدید یعنی اپراتور سوم در ابهام به سر می برد. مسوولان نیز تاکنون دلیلی برای تاخیر در اجرای این پروژه اعلام نکرده اند .

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور باید حدود یک پنجم بازار را در اختیار بگیرد. این اپراتور می‌تواند رقیب سرسختی برای اپراتورها‌ی اول و دوم باشد و باعث بالارفتن کیفیت خدمات آنها شود. علاوه بر این تاثیرات مثبتی در آینده بر بازار تلفن همراه می تواند داشته باشد. ارائه فناوری نسل سوم تلفن همراه برای اولین در کشور می تواند یکی از مهم ترین رخدادهای آغاز بکار این اپراتور باشد.

 اپراتور سوم درحالی قرار است نسل سوم تلفن‌همراه را در کشور عرضه کند که هنوز فناوری نسل دوم تلفن‌همراه در کشور به دلیل نبود قوانین اجرایی قوی، بدون استفاده مانده است و کاربران بیشتر ترجیح می دهند تنها از خدمات مکالمه و پیام کوتاه تلفن همراه خود استفاده کنند. فناوری نسل سوم تلفن‌همراه  می‌تواند خدمات خود را با پهنای باند زیاد عرضه کند. در نتیجه استفاده از تلفن‌همراه نه تنها برای مکالمه، بلکه برای کاربردهای مختلف مانند تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات با کیفیت برتر مطرح می‌شود.

باید گفت G3 نسل جدید شبکه تلفن‌همراه با رویکرد مالتی مدیا است و برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات است، سرعت بالا برای انتقال مالتی مدیا را فراهم می‌سازد. در این نسل، آنچه منتقل می‌شود دیتا است. خواه این دیتا صدای دو کاربر باشد که با تلفن با یکدیگر صحبت می‌کنند یا اطلاعات موجود در یک سایت اینترنتی یا یک پیام کوتاه.

در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، با کیفیت مناسب امکان‌پذیر خواهد شد.
 از جمله کشورهایی که شبکه تلفن‌همراه نسل سوم در آنها به صورت تجاری راه‌اندازی شده است، انگلستان، اتریش، آلمان، یونان، دانمارک، ایتالیا، هلند، سوئد، استرالیا، امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ و اسپانیا هستند. پیش‌بینی ‌شده شبکه‌های تجاری تلفن‌همراه نسل سوم تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به اوج شکوفایی تجاری خود برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا