خرید کردن به افراد حس نشاط می‌دهد

حسین نوری، پژوهشگر اجتماعی گفت: خرید کردن انواع گوناگونی دارد که یک نمونه آن خرید از فروشگاه‌های بزرگ است و انواع دیگر آن خرید از مراکز خرید و پاساژ‌های سطح شهر، که این مراکز خرید با توجه به فضای بزرگ خود خریدار را به سمت خرید کردن سوق می‌دهند. وی عنوان کرد: خریدار به واسطه دیدن تجربه خرید دیگران و شوقی که در او ایجاد می‌شود با نگاه آگاهانه اجتماعی خرید می‌نماید. حضور در مراکز خرید باعث شوق و خوشحالی و ایجاد حرص در افراد شده که افراد را به خریدن کالا هدایت می‌نماید خرید کردن از پاساژ‌ها به نوعی به خود هویت‌بخشی می‌کند و فرد را به بازگوکردن حس خوب خریدکردن خود برای دیگران تشویق می‌کند خرید کردن به فرد یک امتیاز اجتماعی می‌دهد. در ادامه حسن عشایری، استاد دانشگاه نیز ضمن تأیید این موضوع گفت: نیازهای افراد به  دو گونه نیازهای ضروری و نیازهای کاذب تقسیم می‌شود که در حال حاضر نیازهای کاذب در اجتماع به وفور دیده می‌شوند برای مثال خانم‌ها با خرید کردن نیازهای هیجانی خود را
برآورده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا