همت مضاعف در ICT

 ارتقای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود. به همین جهت تفکر و تلاش در این بخش می تواند زمینه ساز توسعه در کشورمان باشد. اما متاسفانه در این حوزه با وجود تلاش های گسترده ای که صورت گرفته است، تاکنون اقدامات فکری محدودی انجام شده و دولتمردان به عواقب تاخیر در استفاده از کاربردهای فناوری اطلاعات توجه چندانی نشان نداده اند. شاید به همین دلیل کشور ما از نظر استفاده مناسب از کاربردهای فناوری اطلاعات مثل دولت الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، بهداشت الکترونیک و حتی آموزش الکترونیک در سطح گسترده و عمومی، از جایگاه مناسبی در میان کشورهای جهان برخوردار نیست. 
در سالی که به دستور مقام معظم رهبری سال “همت مضاعف ، کار مضاعف ” نامگذاری شده ، می توان این عقب ماندگی را جبران کرد و با همت مضاعف ، تلاش فکری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را افزایش داد.
 شبکه های اجتماعی، فرصت مغتنمی را برای پیشرفت و توسعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده اند. اما در کشور ما این شبکه ها فیلتر شده و از دسترس خارج می شوند. کارشناسان معتقدند مسوولان  به جای استفاده از امکانات این شبکه ها،  به راحتی آنها را کنار می گذارند. اما بالاخره بعد از گذشت زمان، متوجه ارزش آن شده و به آنها روی می آورند.
البته اخیرا همراه با مسدودکردن برخی سایت های اینترنتی، سایت های مناسب معرفی می شود که باید به صورت گسترده تری ادامه پیدا کند و نمونه همین روش برای سایت های خارجی هم درنظر گرفته شود . این گونه اقدامات منشا فکری دارد که باید در حوزه فناوری اطلاعات توسعه یابد. در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز به کار فیزیکی و مضاعف نداریم. بلکه نیازمند همت در توسعه فکری و فکر مضاعف هستیم.
 انتظار می رود امسال مسوولان برای افزایش پهنای باند، تلاش مضاعف داشته باشند. توسعه یافتگی کشورها را براساس پهنای باند دسترسی شهروندان در شبکه های محلی ، ملی و بین المللی ارزیابی می کنند.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا