تصویب ضوابط پرتال دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون علمی و فناوری

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالمجید ریاضی،اظهار داشت: این ضوابط با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با برگزاری جلسات متعدد، تهیه تدوین شده است. پس از آماده شدن پیش‌نویس، ضوابط مذکور توسط گروهی از کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات لازم، به دولت ارسال شد.
وی با بیان اینکه برای تدوین این ضوابط چند هزار سایت و پرتال داخلی مورد بررسی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: امیدواریم ضوابط سایت‌ها و پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی به زودی به تصویب هیات دولت رسیده و برای اجرا، ابلاغ شود. این موضوع در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.
وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این ضوابط، پرتال‌ها از یک استاندارد مشخص تبعیت خواهند کرد و کاربرد آن برای مردم و کاربران بسیار ساده خواهد شد. تفاوت‌های زیادی میان این پرتال‌ها به دلیل نداشتن استاندارد مشخص، وجود دارد. با اجرایی شدن ضوابط یاد شده، همه پرتال‌ها و سایت‌های دستگاه‌های اجرایی دارای وجوه مشترک خواهند شد. با استانداردسازی، این پرتال‌ها از نظر محتوا و ظاهر متفاوت خواهند بود. اما این قابلیت را خواهند داشت که به صورت یک شبکه و در ارتباط با پرتال ملی، به کاربران و متقاضیان خدمات ارایه کنند.
117/15
 
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا