فناوری جدیدی امکان مکالمه با موبایل را به افراد کَر و لال می دهد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از آنوایردویو، فناوری لب خوانی کاربرانی را که قادر به سخن گفتن نیستند توانا می کند از تلفن همراه برای مکالمه استفاده کنند.
البته این فناوری به منظور کاهش سر و صدای محیط هم ارایه شده تا از صدای بلندی که از صحبت کردن با تلفن های همراه ناشی می شود کاسته شود.
موسسه فناوری های Karlsruhe در آلمان اعلام کرد روی روش هایی کار می کند که بتواند حالت لب ها و حرکت عضلات دهان را بخواند و آنها را به صوت تبدیل کند.
فناوری لب خوانی از طریق برق نگاری ماهیچه امکانپذیر می شود که پروسه ثبت فعالیت های الکتریکی تولید شده به وسیله عضلات صورت را انجام می دهد.
این روش به محققان امکان می دهد حرکات مربوط به صورت را حین مکالمه کشف کنند. این حرکات به دستگاه منتقل می شود و می تواند حرکات صورت را به متن، سپس متن ها را به صوت تبدیل کند.
این فناوری برای افرادی است که قادر به سخن گفتن نیستند یا در محیط های پر سر و صدا یا آرام مثل کتابخانه ها می خواهند با تلفن همراه صحبت کنند.
فناوری لب خوانی به 9 الکترود نیاز دارد که باید به صورت کاربر وصل شود تا بتواند تمامی حرکات عضلات صورت را بخواند. پیش بینی می شود تا چند سال آینده این فناوری در تلفن های همراه مدرن تعبیه شود و دیگر نیازی به الکترود و سیم نباشد. فناوری لب خوانی با سرویس ترجمه همزمان گوگل که قادر خواهد بود به طور همزمان مکالمات را ترجمه کند، قابل مقایسه است.
135/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا