برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات قوه قضاییه به بخش خصوصی

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار  سازمان خبری موبنا در مورد نقش و همکاری بخش خصوصی با قوه قضاییه در پیشبرد اهداف استفاده از فناوری های اطلاعاتی اظهار داشت: کاری که مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه به عنوان یک راهبرد در زمینه منابع انسانی اتخاذ کرده ، استفاده از توانمندی شرکتهای خصوصی است تا بتواند با برون سپاری پروژه ها از توانی که در خارج از قوه قضاییه و در حوزه آمار و فناوری اطلاعات است استفاده کامل را برد.
وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم این پروژه های کلان را در داخل قوه قضاییه و با منابع انسانی داخل پیش ببریم ، گفت : در این حوزه یک مدل کاری با بخش خصوصی طراحی شده که عبارت از انتخاب پیمانکار ، مشاور و ناظر است. به این ترتیب در این سه حوزه ، برون سپاری رخ می دهد. با استفاده از عامل چهارم در قراردادها سعی خواهیم کرد منابع انسانی کافی را به خدمت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درآوریم تا دانش تولیدی توسط بخش خصوصی به درون قوه قضاییه و با جذب منابع انسانی داخلی انتقال یابد.
دکتر شهریاری تصریح کرد: در پروژه های این مرکز به هیچ وجه استخدام منابع انسانی وجود ندارد. در خارج از مرکز آمار و فناوری اطلاعات و در سطح ملی شرکت های توانمند و بزرگی هستند. درصدد هستیم این شرکت ها دانش خود را در اختیار قوه قضاییه قرار دهند و با دانش آنها پروژه ها را پیش ببریم.
به گفته این مقام مسوول مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیازمند مدیرانی توانمند است که راهبری این پروژه‌ها و کلان مدیریت آنها را برعهده گیرند که این بخش برعهده این مرکز خواهد بود.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا