خانم ها مراقب باشید

زهرا صفاجویی
ریچارد پس از اتمام تحصیلات به همراه سه نفر دیگر، گروه اسکچی به نام «چهار اسب سوار» را تشکیل دادند و شروع به فعالیت با یکدیگر کردند. یکی از کارهای موفق این گروه تشکیل استودیوی طراحی و اجرای بازی های مختلفی به نام «این پاپ (مردمی) است» بود.
از دیگر فعالیت های این گروه چهار نفره، نویسندگی و تولید برنامه های طنز بود که در اکثر آنها ریچارد علاوه بر نویسندگی به کارگردانی نیز می پرداخت. از جمله این کارها می توان به «زندگی پیتر کوک» و «نگاه بامزه به تاثیر» اشاره کرد.
این گروه نمایشنامه های دیگری نیز نوشته و کار کرده اند که در آنها نیز ریچارد علاوه بر نویسندگی به کارگردانی نیز پرداخت که از جمله آنها می توان به «هنر موفقیت»، «هملت» و «خانم ها! مراقب باشید خانم ها!» اشاره کرد.
ریچارد علاوه بر این به نوشتن نمایشنامه های مستقل با مضمون طنز نیز پرداخت. از جمله کارهای مشهور او می توان نمایشنامه «بازگشت آرام بیل هیکز» را نام برد که همانطور که از اسم آن بر می آید درباره این است که اگر بیل هیکز (کمدین و موزیسین آمریکایی که در سال 1994 فوت کرد) به زمین برگردد و آخرین شوی خود را اجرا کند چه اتفاقی می افتد.
در سال 2010، او نمایشنامه طنز دیگری نوشت و خود به اجرای آن پرداخت که با استقبال مردم و منتقدان مواجه شد و در جشنواره الیور اوارد (جشنواره انجمن تئاتر لندن) کاندیدای دریافت بهترین جایزه بخش سرگرم کننده شد.
پس از اتمام این نمایش ها، ریچارد تصمیم به همکاری و طنز نویسی برای تلویزیون گرفت و به همین منظور شروع به همکاری با میراندا هرت (بازیگر، طنز نویس و کمدین انگلیسی) در یک سیت کام تلویزیونی به نام «میراندا» کرد. این طنز تلویزیونی در20  اپیزود 30 دقیقه ای از تلویزیون سراسری انگلیس پخش شد.
پس از پخش این سیت کام از تلویزیون، منتقدان بازخوردهای مثبتی به آن نشان دادند و جوایز مختلفی از جمله جایزه انجمن سلطنتی تلویزیون و بفتا را برای بهترین طنز تلویزیونی از آن خود کرد. پخش این سریال به دلیل استقبال مردم چند بار دیگر نیز از تلویزیون تکرار شد.
از دیگر تجارب نویسندگی تلویزیونی ریچارد هرست، نویسندگی در سریال تلویزیونی به نام «راز دفترچه خاطرات یک دختر» بود. این سریال در 32 قسمت بیست و دو دقیقه ای از تلویزیون پخش شد.
این طناز و کارگردان انگلیسی علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده، کارگاه های آموزشی نیز برای
دانش آموزان و دانشجویان برگزار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا