عدم تخصیص بودجه به بخش خصوصیIT از معضلات برنامه چهارم توسعه

“حمید بابادی نیا” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: درصورت حمایت دولت از بخش های خصوصی درآمد دولت نیز در این زمینه افزایش می یابد و  این بخش می تواند برای مردم هزینه کند. اکنون تمام شرکت های خصوصی دچار ضرروزیان های هنگفتی شده اند. بودجه های مرتبط با این حوزه  باید کاملا اختصاص یافته باشد و به صورت اهدایی در نظر گرفته نشود.
رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای  تصریح کرد: البته این امر تنها مختص وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات  نیست. بلکه باید برای تمامی وزارتخانه ها از جمله اقتصاد ، وزارت راه، وزارت بهداشت و  بودجه مناسب درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد:  با توجه به معضلات موجود در این بخش  نمی توان با برنامه ریزی مشخصی در این حوزه پیش رفت. چرا که در زمان فعلی سیستم مالیاتی کشور روشن نیست و برخی شرکت ها با ایجاد دو شرکت همزمان در تهران و شهرستان ها به فرار از مالیات می پردازند.  باید محک هایی  برای  متولیان دولتی به عنوان  مجریان  برنامه های توسعه کشور وجود داشته باشد. اما هیچ سازمانی و ارگانی که به طور خاص در زمینه رشد و قصور عملکرد وزارتخانه ها در برنامه های توسعه چهارم اعلام نظر و بررسی کند، وجود ندارد.
به اعتقاد وی، مسوولان باید پاسخگوی  عقب ماندگی های کمی و کیفی  برنامه  چهارم توسعه  باشند. درهمه بخش ها به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  ابتدا باید زیر ساخت  IT  به منظور رشد این بخش ایجاد شود تا بتواند به عنوان  ابزار کمکی به ایفای نقش بپردازد. تا زمانی که در حوزه IT ضعیف عمل شود  نمی توان در دیگر حوزه ها  به موفقیت های بالا دست پیدا کرد.
به اعتقاد وی در شرایطی که  زیر ساخت لازم برای توسعه شبکه های ارتباطی  ایجاد نشود، نمی توان سرویس بانکداری الکترونیکی را به طور صحیح در کشور ارائه کرد. چون سیستم ها به صورت منفرد کار می کنند،  به طرح جامعی دست پیدا نخواهیم کرد.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا