ورود پست به مرحله تازه خصوصی‌سازی

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محبیان ـ‌ مدیرعامل شرکت پست – در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی خصوصی‌سازی و قیمت تمام شده‌ خدمات پستی با بیان این که شرکت پست یکی از پیشگامان ارائه‌ی خدمات پستی در دنیا بوده و همواره از بسط و توسعه‌ در کلیه‌ زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استقبال کرده اظهار کرد: شاهد این مدعا یادداشت تفاهم‌نامه‌های متعدد است و امضای هشت تفاهم‌نامه بین کشورهای عضو اکو همچنین کشورهای عضو اتحادیه‌ی جهانی پست در طی سال‌های متمادی بوده است.
وی با بیان این که شرکت پست در حال حاضر وارد مرحله‌ی تازه‌ای از تحول یعنی خصوصی‌سازی شده است تصریح کرد: طی آن سیاست‌گذاری و مجری در این حوزه از یکدیگر تفکیک شده و به تعهدات خود که همانا ارائه خدمات پستی به بیش از 70 میلیون جمعیت است وفادار خواهد ماند.
او گفت: در سال‌های گذشته توانستیم به دست‌آوردهای با ارزشی در زمینه‌های مختلف دست یابیم که از جمله‌ آن عبارتند از توسعه 15 هزار دفتر ICT شهری و روستایی توسعه‌ در زمینه فن‌آوری اطلاعات و آموزش پرسنل، استقرار پیشرفته‌ترین سیستم چاپ تمبر، ارائه خدمات پست نامه، امانات داخله و پیشتاز داخله، چاپ و فروش تمبرهای شخصی و یادگاری اشاره کرد.
محبیان با بیان این که در زمینه‌ی فن‌آوری اطلاعات شرکت پست موفق به معرفی پروژه‌های ارزشمندی شده که به 4 بخش اصلی قابل تقسیم است اظهار کرد: توسعه‌ مدیریت و افزایش سازمانی‌، توسعه زیرساخت‌ها، ارائه و توسعه‌ سرویس‌های جدید و بهبود کیفیت سرویس به‌عنوان چهار بخش اصلی محسوب می‌شود که در هر کدام از آن‌ها آماده‌ مذاکره درباره ارائه‌ اطلاعات به کشورهای علاقه‌مند هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین در این مراسم محمد یحیی معروفی ـ‌ دبیر کل اکو – با بیان اینکه مردم در قرن 21 تبادل اطلاعات می‌کنند اظهار کرد: در حال حاضر اکثر شبکه‌های پستی خدمات اینترنتی پرسرعت را ارائه می‌دهند و باید به اهمیت فعالیت‌های پستی بیش از پیش توجه شده که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: جلسه پنجم مقامات پستی در سال 2009 در اسلام‌آباد برگزار شد و تصمیماتی در آن اتخاذ شد؛ افزایش بخش خصوصی و ظرفیت‌سازی و از طرفی افزایش رقابت و همکاری بین نهادهای پستی بین کشورهای عضو از مواردی بود که در آنجا عنوان شد.
او تصریح کرد: قرار است در ماه مارس 2010 جلسه‌ای بین سرویس‌های مالی ادارات پست کشورهای عضو اکو و جلسه‌ی ششم مقامات پستی اکو در جمهوری قزاقستان برگزار شود که از همه‌ی شما دعوت می‌کنم که در این جلسه حضور یابید.
وی تاکید کرد: مطمئنم می‌توانیم نتایج خوبی را از این جلسات دریافت کنیم و در ماه نوامبر 2008، اکو تفاهم‌نامه‌ای با یو پی یو امضا کرد که این تفاهم‌نامه برای همکاری در پروژه‌های مشترک زمینه‌سازی می‌کند و قرار است جلساتی برگزار شود که بتوانیم کارگاه‌ها و این‌گونه جلسات را بهتر برگزار کنیم؛ این‌گونه جلسات و کارگاه‌ها فرصت خوبی است که بتوانیم در این زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه این مراسم عنوان شد که با توجه به رویکرد جهانی امروزه استفاده از توان بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی دولت به طور جدی مطرح است و دولت‌ها از فعالیت‌های تصدی‌گری جدا به سیاست‌گذاری و نظارت بر فعالیت‌های اجرایی می‌پردازند و در همین رابطه مباحثی مثل برون‌سپاری، آزادسازی و خصوصی‌سازی در فعالیت‌های دولت مطرح است.
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا