حوزه های اقتصادی از فقدان رگولاتوری رنج می برند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مهندس رضا تقی پور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تنظیم مقررات ، با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول اقتصادی بدون بهره گیری موثر از ICT امکان پذیر نخواهد بود ، گفت: در صورت بهره گیری موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان در این طرح به شعار عدالت گستری در جامعه دست یافت.
وی ادامه داد: امروز سرعت آزادسازی و خصوصی سازی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از دیگر حوزه ها است. در این موفقیت نمی توان نقش سازمان تنظیم مقررات را انکار کرد. گام های مهمی برای آزادسازی و خصوصی سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور برداشته شده است. باید در بخش خصوصی توسعه اتفاق بیافتد . باید عقب ماندگی ها را با استفاده از ابزارهای ICT جبران کرد و شاخص ها را به مبنای توسعه برسانیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات در مکانی قرار دارد که باید نقش موتور محرک و طراحی و توسعه این بخش را به عهده داشته باشد. توقع ما از این سازمان این است که حرکت و شتاب بیشتری گیرد.
وی با تاکید بر جایگاه سازمان تنظیم مقررات بر توسعه متوازن ICT گفت: باید با شتاب به سمت آرمان ها و اهدافمان حرکت کنیم و هر روز شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این حوزه باشیم.
تقی پور با بیان اینکه جهت گیری باید قدری مشخص تر شود ، افزود: باید در این حوزه به تولید ناخالص ملی و صادرات برسیم. دنیا به سمت یکپارچه سازی و تسریع اطلاعات و تبادل و پردازش آن در حرکت است. تغییر سبک مدیریت با یکپارچه سازی اطلاعات از جمله اهداف مهم ICT است. اهداف این حوزه را باید در حوزه های اقتصادی و صنعتی افزایش دهیم.
مهندس تقی پور گفت: برای چهار سال آتی ، شعار دولت الکترونیک را که شعاری مستمر و پویا است، انتخاب کرده ایم تا دولت های بعدی هم آن را ادامه دهند. اجرای طرح تحول اقتصادی بدون بهره گیری موثر از ICT امکان پذیر نخواهد بود. در صورت بهره گیری موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان در این طرح به شعار عدالت گستری در جامعه دست یافت.
تقی پور همچنین سلامت الکترونیک، توسعه تجارت الکترونیک، انتقال اطلاعات، رفاه و تامین اجتماعی توسعه زیرساخت های الکترونیکی، رفاه و تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی، حفظ امنیت اطلاعات و خدمات بهتر را از محورهای فعالیت وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از زحمات محمود خسروی رییس سابق سازمان تنظیم مقررات تقدیر به عمل آورد و حکم انتصاب ریاست این سازمان را به محمد کرم پور اعطا کرد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا