تحویل اطلاعات پرداخت قبوض در 24ساعت

محمدمهدی عطوفی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه همراه اول با تمام بانک های کشور ارتباط آنلاین دارد ، اظهار داشت: با توجه به سامانه الکترونیکی بانک ها، اطلاعات پرداخت قبض هر مشترک به سیستم صورتحساب گیری همراه اول ، حدود شش تا 24 ساعت زمان می برد. هرچه سیستم بانک ها مجهزتر باشد، این مقدار زمان کمتر خواهد شد.
وی گفت: با وجود این سیستم مکانیزه، دیگر نیازی به دریافت ته قبض مشترکان از بانک ها نیست و تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی دریافت می شود.
عطوفی گفت: مذاکراتی با برخی بانک ها صورت گرفته که در صورت امکان ، سیستم مکانیزه خود را مجهزتر کرده و بتوانیم اطلاعات پرداخت مشترکان را در لحظه تحویل بگیریم . این امر مستلزم تغییرات در شبکه مکانیزه بانکی و سیستم صورتحساب گیری همراه اول است.
وی گفت: در این 24ساعت تمامی اطلاعاتی که بانک ها به همراه اول تحویل می دهند، بلافاصله در صورتحساب مشترکان منظور و اعمال می شود . اما این به این معنا نیست که هر زمانی این تغییرات در قبض مشترکان درج شود. صدور قبض عملیاتی فیزیکی است و در زمان مشخص باید صورتحساب مشترک در آن اعمال شود.
به گزارش موبنا زمان صورتحساب گیری همراه اول روزهای پنجم تا دهم هر ماه فرد است. چنانجه مشترکان پس از این زمان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، در صورتحسابشان تغییری ایجاد نشده و در قبض دوره بعد، بدهی مجددا درج می شود.
همراه اول 5/16 میلیون مشترک سیمکارت دائمی دارد.
128/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا