این پیامک های مزاحم

پیامک هایی که وقت و بی وقت با عناوین و اقسام مختلف موضوعی برای کاربران ارسال می شود، در برخی مواقع بار اطلاع رسانی دارد. ولی ارسال پیامک از سوی سازمانها و شرکتهای مختلف در برخی ساعت های شب نه تنها کار صحیح و درستی نیست بلکه می تواند  منجر به تهدید سلامتی کاربر شود . هنوز برای این پیامک های مزاحم چاره ای اندیشیده نشده است .
طبق پیش بینی های صورت گرفته ، رشد درآمد های این سرویس( پیامک ) در عرض پنج سال آینده تا مبلغ 67 میلیارد می رسد چرا که ایده آل ترین ومحبوب ترین خدمت برای مشترکان است .
اما آیا اینکه این  پیامک ها می تواند در هر ساعت از شبانه روز وارد حریم خصوصی کاربران شود یا خیر ؟
زارعیان مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات در این باره گفت: پیامک های تبلیغاتی به طور قطع نباید در هر ساعت از شبانه روز ارسال شود. در صورتی که شرکت یا سازمان های دولتی یا خصوصی خواستار ارسال پیامک های تبلیغاتی باشند، طبق قاعده باید تا قبل از ساعت 12 نیمه شب آن را ارسال کنند.
وی گفت :در صورتی که شرکت یا سازمان پیامک  را  بعد از ساعت 12 نیمه شب  ارسال کند، مشترک می تواند با سازمان بازرسی مخابرات تماس بگیرد و یا نمونه پیامک را به سازمان بازرسی ارایه کند و این سازمان با شرکت  یا دستگاه متخلف بر خورد کند .
زارعیان تصریح کرد :پیامک هایی که از سوی شرکتها و یا اپراتور های خصوصی ارسال می شوند، برای شرکت مخابرات قابل کنترل نیست. این شرکت تنها پیامک هایی را می تواند کنترل کند که از سوی شرکت یا دستگاه های دولتی ارسال شده باشد.
وی گفت :پیامک هایی که مشترکان از سوی شرکت یا دستگاههای دولتی دریافت می کنند در صورتی که مشترکان از دریافت  آن ناراضی و ناراحت باشند، می توانند با مراجعه به شرکت مخابرات و یا دفتر مشترکان تلفن همراه با ارایه شماره خود به دفتر وارد فهرست سیاه شده و دیگر هیچ پیامکی برای آنها ارسال نمی شود .
پیامک علاوه بر آن که ایده آل  ترین سرویس خدماتی اپراتورهای تلفن همراه محسوب می شود، می تواند مخرب ترین سرویس نیز باشد. چرا که در هر لحظه و ساعت از شبانه روز وارد حریم خصوصی افراد می شود و شکستن حریم خصوصی، بزرگترین جرم و قانون شکنی است.
147/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا