فروش رکوردشکن یونیورسال در شش ماه

در حالی که کمپانی یونیورسال در سال 2013 میلادی رکورد فروش 3/7 میلیون دلاری را ثبت کرده بود اما این رکورد خیلی ماندگار نبود و در شش ماه ابتدایی سال 2015 و به لطف فروش فیلم‌هایی چون«سریع و خشن7»، «دنیای ژوراسیک»، «پنجاه طیف خاکستری» و «صدای شش دانگ2» تاکنون به فروش 3/8 میلیارد دلار دست یافته است.

فیلم «دنیای ژوراسیک» جدیدترین محصول یونیورسال تنها در طول 13 روز اکران به فروش یک میلیارد دلار رسید و نام خود را به عنوان سریع‌ترین فیلمی در تاریخ سینما ثبت کرد که به فروش میلیارد دلاری می‌رسد.

«دنیای ژوراسیک» تاکنون 402 میلیون دلار در گیشه سینماهای آمریکای شمالی و بالغ بر 584 میلیون دلار نیز در سینماهای سایر کشورهای جهان فروخته است.

«سریع و خشن7» دیگر محصول پرفروش‌ این کمپانی نیز در سال جاری با ثبت فروش جهانی بیش از 1.5 میلیارد دلار پس از «آواتار» ،«تایتانیک»و «انتقام جویان» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.

کمپانی یونیورسال ،‌ سریع‌ترین استودیو در رسیدن به فروش یک میلیارد دلار در گیشه آمریکای شمالی‌، 2 میلیارد دلار در گیشه بین المللی و 3 میلیارد دلار در گیشه جهانی نام گرفته است.

همچنین این کمپانی در سال 2015 تاکنون بیشترین فروش آغازین آمریکای شمالی (208 میلیون دلار)، بین المللی(316/8 میلیون دلار) و جهانی(525 میلیون دلار) را با فیلم «دنیای ژوراسیک» به نام خود ثبت کرده است و «دنیای ژوراسیک» اولین فیلم در تاریخ سینماست که در هفته آغازین نمایش به فروش جهانی بالغ بر نیم میلیارد دلار دست یافته است.

از مهم‌ترین فیلم‌هایی که کمپانی یونیورسال در ادامه سال 2015 میلادی اکران خواهد کرد، می‌توان به «تد2»،کمدی انیمیشن «minions» ،«قطار شکسته»، «ملاقات»، «اورست»، فیلم زندگی‌نامه « استیو جابز» و همچنین فیلم «کنار دریا» با بازی«آنجلینا جولی» و «برد پیت» اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا