تعدیل قیمت تنها راه رقابت فعالان قانونی در بازار است

“پیام نظری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با تعرفه فعلی واردات گوشی تلفن همراه تنها قاچاقچیان می توانند به رقابت در این بازار بپردازند و جایگاهی برای حضور فعالان قانونی وجود ندارد.
وی افزود: نمایندگان قانونی با توجه به شرایط موجود در بازار تلفن همراه کشور با حداقل فعالیت به رقابت با قاچاقچیان می پردازند.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که بیش از 90درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است، تنها کاهش منطقی تعرفه می تواند این میزان سهم را به نفع شرکت های واردکننده تغییر دهد.
نظری خاطرنشان کرد: تنها با تصویب تعرفه 10درصدی گوشی تلفن همراه می توان شاهد حضور گسترده فعالان قانونی در بازار شد.
وی با اشاره به تعرفه بالا و در پی آن حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی همراه گفت: به موجب همین امر شاهد گسترش روز افزون فعالیت قاچاقچیان در این بازار پر هیاهو هستیم.
از سال 85 که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به 25 درصد کاهش یافت. اما همچنان بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شده بازار در اختیار فعالان غیرقانونی باشد  و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
129/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا