85 درصد از راه های اصلی کردستان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفت

حسن گیلاسی در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: با توجه به نصب 40 دستگاه فرستنده دیگر در سطح استان هم اکنون 85 درصد از راه های اصلی و بخش زیادی از راه های فرعی کردستان تحت پوشش خدمات تلفن همراه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: با نصب 40 فرستنده دیگر در استان، شمار فرستنده های تلفن همراه به 300 دستگاه رسید و برنامه ریزی شرکت مخابرات این است که این رقم تا اوایل سال آینده به حدود 330 دستگاه برسد تا سطح پوشش تلفن همراه نیز افزایش یابد.
معاون شرکت مخابرات استان کردستان بیان داشت: افزایش دستگاه های فرستنده تلفن همراه در روستاهای استان نیز در دستور کار قرار گرفته و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح نیز اجرایی خواهد شد.
گیلاسی یکی از مشکلات جدی در خصوص افزایش سطح پوشش تلفن همراه در استان کردستان را شرایط ویژه و کوهستانی بودن منطقه دانست و یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود دره های عمیق و کوه های بلند هر کدام از دستگاه های فرستنده تلفن همراه سطح بسیار اندکی را پوشش می دهند.
وی افزود: در حال حاضر 524 هزار شماره تلفن همراه در استان کردستان واگذار شده است که 195 هزار شمار دائمی و بقیه شماره های اعتباری است.
معاون شرکت مخابرات استان کردستان در پایان در خصوص مشکلات قطع اینترنت در یک ماه گذشته در استان عنوان کرد: با توجه به اختلال شبکه مخابرات استان مشکلاتی در خصوص ارائه اینترنت در شرکتهای رایانه ای به وجود آمده بود که این مشکل نیز رفع شد.
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا