جای واردکنندگان قانونی گوشی در نمایشگاه تله کام خالی است

بسیاری از فعالان قانونی گوشی تلفن همراه از وضعیت فعلی بازار تلفن همراه به دلیل گستردگی قاچاق گله دارند و معتقدند شرایط فعلی جایی برای فعالیت آنها در زمینه خریدوفروش این کالای ارتباطی باقی نگذاشته است و به همین دلیل حضور نمایندگان قانونی در دهمین نمایشگاه بین المللی تله کام بی معنا خواهد بود. چرا که با حضور خود در سالهای گذشته به نتیجه مثبتی دست نیافتند.
مدیرعامل یکی از شرکت های واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه معتقد است هزینه بالای شرکت در نمایشگاه تله کام و شرایط فعلی بازار تلفن همراه از جمله مواردی است که باعث عدم حضور برخی از شرکت  ها در دهمین نمایشگاه تلکام شده است.
“حسین پاینده” در این باره می گوید: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه  جایی برای فعالیت شرکت های قانونی نگذاشته است. چه برسد به اینکه شرکت ها برای نمایش گوشی های جدید خود در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی افزود: از سال گذشته بسیاری از شرکت های قانونی واردکننده گوشی تلفن همراه با حاضرنشدن در نمایشگاه تله کام، اعتراض خود به شریط حاکم بر بازار را نشان داده اند.
در همین حال به گفته یکی دیگر از واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه حضور در نمایشگاه تله کام در سال های گذشته نتیجه مثبتی برای این نمایندگان این حوزه به همراه نداشت. به همین دلیل آنها  از در دهمین نمایشگاه تله کام خودداری کرده اند.
“پدرام الیکایی” مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه می گوید: 95 درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور به قاچاقچیان اختصاص یافته است. بنابراین حضور فعالان قانونی این بازار در دهمین نمایشگاه تله کام بی معنا خواهد بود.
از این رو یکی دیگر از واردکنندگان قانونی که سال گذشته نیز در این نمایشگاه حضور داشت معتقد است این شرکت برای رقابت با برندهای معروف و به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار در این نمایشگاه شرکت می کند.
“بابک عزیززادگان” مدیرفروش شرکت پرشین تلکام در این باره می گوید: هر ساله با این شرکت باحضور در نمایشگاه بین المللی جدیدترین محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته است.
وی ادامه می دهد: حضور این شرکت در نمایشگاه بین المللی تلکام در سال گذشته نتیجه های مثبتی برای شناخت برند اچ تی سی در میان کاربران ایرانی داشته است.
در میان واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه  تنها شرکت پرشین تلکام و سونی اریکسون در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.
پارس کامتل، پارس مایکروتل، سیتادل تلکام، فیتکو، ارکان ارتباطات، نامداران ارتباطات همراه، یاس جهان، تحلیل گر داده ها  و موبایل پلاس از جمله واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه هستند که در دهمین نمایشگاه تلکام حضور ندارند. 
دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2009-  با حضور 200 شرکت داخلی و خارجی امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از دیروز(شنبه) آغاز کار کرد که
حدود 200 شرکت داخلی و خارجی از 10 کشور جهان در تلکام 2009 تهران حضور دارند.
129/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا