کسب درآمد بالا از فروش پهنای باند به کشورهای همسایه

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدباقر ظهوری‌فر اظهار کرد: تعهد وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تا پایان برنامه چهارم توسعه تامین 150 لینک STM1 در کشور بود و پیش‌بینی برنامه چهارم قابل انجام است اما نکته مهم این است که این میزان ظرفیت پهنای باند اینترنت درخواستی در کشور ندارد و به فروش نمی‌رود. باید پهنای باند فعلی به فروش برود که پس از آن پهنای باند به میزان لازم ایجاد خواهد شد.
وی با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت از طریق فروش پهنای باند به کشورهای همسایه و نیز ترانزیت خطوط، درآمد بالایی به دست آورده است گفت: بیش از 15 لینک STM1 تاکنون به فروش رفته است و زیرساخت‌های مورد نیاز را برای شرکت‌ها و متقاضیان فراهم کرده و در اختیارشان گذاشتیم.
ظهوری‌فر تاکید کرد: البته این امکان در برخی استان‌ها عملی نشده که البته ما پی‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهیم اما این وظیفه خود شرکت‌های مخابرات استانی است که این موضوع را دنبال کنند.
او با اشاره به راه‌اندازی دیتاسنتر ملی ابراز کرد: این موضوع نهایی و پیمانکار آن مشخص شده و حداکثر ظرف 10 ماه تا یک سال آینده راه‌اندازی می‌شود و حدود یک ماهی است که کار خود را آغاز کرده است.
وی گفت: زمانی که یک پروژه شروع می‌شود، زمانبندی خاص خود را دارد و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن صورت می‌گیرد اما ممکن است با مشکلاتی برخورد کند که ما سعی کردیم بستر را به گونه‌ای فراهم کنیم که این کار بدون دغدغه و مشکل انجام شود؛ پیمانکار مربوطه شرکت‌ توانمندی است که به صورت کنسرسیوم از همکاری دیگر شرکت‌ها نیز بهره‌ می‌گیرد.
او در بخشی از سخنان خود با بیان این که هر سازمانی می‌تواند برای خود دیتاسنتر داشته باشد گفت: به‌عنوان مثال اگر وزارت بهداشت یا هر وزارتخانه و سازمان دیگر دیتاسنتری برای خود ایجاد کنند، این دیتاسنتر فقط حاوی اطلاعات همان وزارتخانه است ولی می‌توانند از دیتاسنترهای دیگر هم استفاده کنند.
ظهوری‌فر با بیان این که تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از دیتاسنتر ملی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت متولی ایجاد دیتاسنتر ملی در کشور است.
وی درباره تصمیم این شرکت برای انجام مجدد مزایده انتخاب پیمانکاران سرویس تلفن اینترنتی در کشور، گفت: چارچوب هایی ایجاد شده و باید تعداد شرکت‌هایی که بتوانند در زمینه VOIP فعالیت کنند را افزایش دهیم؛ دو شرکت از طریق مزایده به سه پیمانکار فعلی VOIP اضافه می‌شود اما هنوز شرایط و مشخصات مزایده برای انتخاب پیمانکار مشخص نیست و در این مورد نتیجه‌گیری قطعی صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا