معضلات پیش روی مراکز داده بررسی می شود

مجید حقی – مدیرکل توسعه و ارزیابی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت- در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین زیرساخت های دولت الکترونیک ایجاد مراکز داده (دیتاسنتر) است ، اظهار داشت: از آنجایی که جایگاه اطلاعات برای سازمان های مختلف بسیار ارزشمند است در همایش زیرساخت های دولت الکترونیک با محوریت مراکز داده سعی بر این است که به یک تعریف مشخص از IDC دست یابیم.
وی با بیان اینکه در این همایش سعی بر این است که بخش های دولتی و خصوصی که موظف به ایجاد مراکز داده هستند به هدف مشترک برسند ، افزود: سلسله مراکز داده با یک معماری خاص با هم مرتبط هستند . این مساله سبب می شود تا هر دو بخش ارائه کننده و دریافت کننده سرویس در فضای دولت الکترونیک به تحلیل اقتصادی و فنی مشترک برسند.
حقی گفت: در این سمینار قصد داریم به بررسی جایگاه دولت الکترونیک به ویژه مراکز داده در کشور بپردازیم و ضرورت این بحث را مورد بررسی قرار دهیم .
مدیرکل توسعه و ارزیابی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه با ایجاد دیتاسنتر باید به یک ضریب دسترسی و امنیت اطلاعات دست یابیم ، خاطرنشان کرد: گفت وگو در این سمینار بخشی از انتقال مفاهیم را شکل می دهد و در بخش دیگر بازدید از کارگروهها را در دستور کار داریم تا شرکت هایی که نقش ایجاد کننده و ارائه کننده خدمات دیتاسنتر را دارند از نزدیک مخاطبان را تحت پوشش قرار دهند.
به گفته وی این همایش در فضای تئوری و عملی سعی دارد تمامی اطلاعات در مورد دیتاسنتر را در اختیار مخاطبان قراردهد.
حقی از الکترونیکی بودن فضای همایش در قالب ثبت نام آنلاین، کنترل ورود و خروج الکترونیکی و نحوه ارتباط آنلاین با مشتریان خبر داد و گفت: ایجاد این تسهیلات گامی برای ارائه سرویس های دولت الکترونیک خواهد بود.
همایش زیرساخت های دولت الکترونیک توسط شرکت ارتباطات زیرساخت روزهای 25 و 26 آبان ماه جاری برگزار می شود.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا