دولت مخابرات را به یک دهم قیمت فروخت

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه اصل واگذاری مخابرات خلاف قانون است و دولت فقط حق دارد اموال خود را واگذار کند ، اظهار داشت: مخابرات کشور متعلق به صاحبان فیش است و مشترکان تلفن همراه و ثابت به اندازه ودیعه ای که به امانت نزد مخابرات دارند،در مخابرات سهم دارند.
وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول دولت اجازه فروش سهام مخابرات را نداشت ، گفت: در بودجه های سالانه کشور یک ریال نیز به مخابرات داده نمی شود و مخابرات با سرمایه مردم اداره شده است.
خباز با بیان اینکه دولت مخابرات را که 80 هزار میلیارد تومان می ارزید به یک دهم قیمت فروخت ، افزود: در فروش سهام مخابرات اصلا رقابتی وجود نداشت که این نیز از دیگر معایب این معامله بوده است . دیگر انتقادی که به این مساله وارد است آن که دولت مخابرات را به صورت قسطی فروخت.
پنجم مهرماه امسال 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در قالب سهام مدیریتی و در راستای اجرای بند “ج” اصل 44 قانون اساسی به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به ارزش 8 هزار میلیارد تومان فروخته شد که این واگذاری بزرگ ترین معامله تاریخ بورس کشور بود.
30 درصد سهام مخابرات نیز در قالب سهام عدالت ، سهام ترجیحی کارکنان و سهام خرد فروخته شده است و دولت تنها 20 درصد سهام مخابرات را در اختیار دارد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا