کارگاه بین المللی حقوق فضا در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احمد طالب زاده، دبیر کارگاه بین المللی حقوق فضا ،اظهارداشت: در این کارگاه دو روزه نقش حقوق فضا در توسعه و تحکیم همکاری های منطقه ای و بین المللی در زمینه اکتشاف و استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، بررسی می شود.
وی افزود: در این کارگاه، کارشناسان و متخصصانی از 14 کشور مختلف دنیا نظیر آمریکا، آرژانتین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان، هند، تایلند، عراق، ترکیه و کره جنوبی حضور دارند.
طالب زاده خاطر نشان کرد: آشنا سازی مردم با مسائل حقوقی مرتبط با فضا، ترویج حقوق فضا در دانشگاه ها و همچنین توسعه و تحکیم همکاری های بین المللی در حوزه حقوق فضا، از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.
وی ادامه داد: بررسی فعالیت های زیر کمیته حقوق کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، ارایه گزارشی از فعالیت کشورهای مختلف در زمینه حقوق فضایی که در سازمان ملل به تصویب رسیده و مروری بر قوانین مربوط به سنجش از دور، از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه به آن ها پرداخته خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش فضایی، تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در این کارگاه دو روزه مطرح می شود بررسی چگونگی تقویت و توسعه آموزش حقوق فضا در دانشگاه ها و همچنین بررسی دارایی های فضایی و قوانین مربوط به آن، اشاره کرد.
وی تأکید کرد: رئیس دفتر ماورای جو سازمان ملل، رئیس سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) ، رئیس سازمان فضایی ایران معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه در مراسم افتتاحیه این کارگاه حضور خواهند داشت.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا