آمادگی سازمان گسترش برای تامین 49 درصد منابع مالی اپراتور سوم

رمضانعلی صادق زاده در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیشنهاد حضور در پروژه اپراتور سوم را به شرکت تامین تله کام داده و به صورت اصولی موافقت این شرکت را دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در انتظار پاسخ نهایی از سوی کنسرسیوم تامین تله کام برای حضور در این پروژه است ، گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای مشارکت در تامین منابع اپراتور سوم آمادگی خود را اعلام کرده است.
وی با تاکید بر توانمندسازی بخش خصوصی و صنایع پیشرفته به عنوان یکی از اهداف این سازمان اظهار داشت : وظیفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طبق قانون اصل 44، حمایت از تولید داخل و مشارکت در تامین منابع مالی پروژه های بخش خصوصی تا سقف 49 درصد است. با توجه به خروج شرکت های خارجی از پروژه اپراتور سوم ، سازمان گسترش می تواند در تامین منابع مالی این پروژه مشارکت کند .
وی گفت: کنسرسیوم تامین تله کام موافق حضور سازمان گسترش و نوسازی در این پروژه است. اما چگونگی روند این همکاری هنوز مشخص نشده است.
معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به نظر می رسد در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه برای خرید تجهیزات شبکه از شرکت های خارجی کمک گرفته شود.
به گزارش موبنا سازمان تنظیم مقررات در دی ماه سال گذشته نتیجه مزایده اپراتور سوم تلفن همراه را اعلام کرد و کنسرسیوم تامین / اتصالات را به عنوان برنده این پروژه برگزید. اما در اردیبهشت ماه امسال این کنسرسیوم را از این پروژه کنار زد و تاکنون به صورت رسمی برنده این مزایده را اعلام نکرده است.
برخی منابع آگاه از عقد قرارداد شرکت تامین تله کام که پیش از این شریک داخلی تامین/ اتصالات بوده با سازمان تنظیم مقررات برای در اختیار گرفتن این پروژه خبر می دهند. مذاکرات برخی شرکت ها برای همکاری با تامین تله کام نیز نشان می دهد این پروژه توسط این شرکت در حال انجام است.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا