تعویق های چند باره در افتتاح هاب پستی کشور

محمدعلی محبی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: عملیات ساختمانی هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام به اتمام رسیده اما عملیات عمرانی فضای بیرونی ساختمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در صورتیکه شرایط جوی اجازه دهد تا اوایل بهمن ماه این عملیات به اتمام رسیده و هاب پستی در دهه فجر افتتاح می شود اما چنانچه این مهم صورت نپذیرد ، هاب پستی در اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با روز جهانی ارتباطات راه اندازی می شود.

محبی خاطرنشان کرد: مجوز هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام از سوی اتحادیه جهانی پست صادر شده و این اتحادیه بر شروع این پروژه نظارت دارد به همین دلیل تاخیر در این پروژه به منزله حضور دیگر کشورها در این عرصه نیست. اما به هر ترتیب عدم بهره برداری به موقع از این طرح ، تاخیراتی در درآمد پیش بینی شده و سود حاصل از آن در پی دارد.

به گزارش موبنا فاز اول هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام در خردادماه سال 86 کلنگ زده شد و قرار بود در شهریورماه امسال راه اندازی شود .

سرمایه گذاری برای اجرای این طرح شش میلیارد تومان عنوان شده که سرمایه گذاری ناخالص برای ساخت هاب پستی با نصب تجهیزات جانبی حدود  17میلیارد تومان برآورد می شود.

براین اساس طرح جامع هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام، در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع و در راستای اجرای اهداف اتحادیه جهانی پست برای ترانزیت محموله‌های پستی و به منظور گسترش همکاری و توسعه اقتصادی در سطح منطقه آسیا و سپس اروپا برنامه‌ریزی و با سرمایه گذاری صد درصد شرکت خدمات هوایی پیام عملیاتی شده است.

طبق بخش‌نامه اتحادیه جهانی پست در نوامبرسال 2005، اجازه ساخت هاب پستی در منطقه ویژه اقتصادی پیام به کشورمان اعطا شد که برهمین مبنا، جابه‌جایی بار به خصوص بارهای لجستیک از فعالیت‌های آن محسوب می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ، با آغاز فعالیت این هاب ظرف پنج سال آینده ، ظرفیت منطقه از 4500 تن مرسوله پستی به 142 هزار تن افزایش می‌یابد و درآمد حاصله این مدت حدود یک هزار و 100 میلیون دلار خواهد بود.

128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا