پیشنهادی برای مشارکت در بلوک 51 درصدی مخابرات نداشته ایم

محمدرضا رضایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه صحت و سقم مشارکت شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد در بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات اظهار داشت: تاکنون پیشنهادی رسمی از سوی اعضاء کنسرسیوم خریدار این بلوک ( کنسرسیوم اعتماد مبین ) به ما نشده و فقط مواردی در رسانه ها مطرح شده است.
وی در برابراین سئوال که اگر از سوی خریدار این بلوک پیشنهاد مشارکت به تعاونی پیشگامان یزد شود آیا این شرکت تعاونی حاضر به همکاری خواهد بود یا خیر پاسخ داد : چنانچه در این زمینه رسما ” پیشنهادی شود باید در اتاق فکر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا منافع و مزیت ها و مخاطرات مشارکت تعاونی پیشگامان کویر یزد در بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات مشخص و مسجل شود.
رضایی نژاد خاطر نشان کرد: برای خرید درصدی از سهام مخابرات می توانیم از طریق بازار سهام و خرید به قیمت های پایین تر اقدام کنیم.چرا که مسائل اقتصادی بحث دیگری است که نیاز به بررسی دارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد افزود: این در حالی است که با توجه به برخورداری تجهیزات در 185 شهر کشور، حاضریم در زمینه ADSL و ارتباطات و دیگر موارد با شرکت مخابرات همکاری داشته باشیم.
رضایی نژاد در خصوص حضور این شرکت در مناقصه اپراتور سوم نیز گفت : ما از گذشته خواهان حضور دراین مناقصه هستیم و منتظر انجام مراحل انجام این برنامه هستیم.
به گزارش فارس ،‌ با عرضه بیش از 22.9 میلیارد سهم مخابرات در قالب بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات در 5 مهرماه به قیمت هر سهم 340 تومان، کنسرسیوم اعتماد مبین در غیاب ناخواسته شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و در رقابت با سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان این بلوک را به ارزش 7.8 هزار میلیارد تومان و به قیمت هر سهم 340 تومان و 9 ریال معامله کرد تا بزرگترین و مهمترین و حساس ترین معامله تاریخ 41 ساله بورس و خصوصی سازی رقم خورد.
این کنسرسیوم باید تا 16 آبان و در مهلت 30 روزه نسبت به پرداخت وجه نقد20 درصدی این معامله به ارزش هزارو 568 میلیارد اقدام کند، بنابراین مدیران این کنسرسیوم، از انجام مذاکراتی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، بهمن ، ملی ایران، مهر اقتصاد، بانک ملت، بنیاد مستضعفان و همچنین شرکت‌ تعاونی پیشگامان کویر یزد خبر داده بودند.
این در حالی است که پیش از این عیسی رضایی مدیر عامل مهر اقتصاد ایرانیان اعلام کرده بود با توجه به شناختی از شرکت مخابرات داریم تقاضای مشارکت 12.5 درصد از بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم توسط مهر اقتصاد مطرح شده است .در این صورت و با توجه به مالکیت 1.5 درصدی گذشته این شرکت از مخابرات ،‌ مجموع سهام ما به 14درصد برسد.
با این همه باید دید تا مهلت قانونی باقی مانده چه تغییر و تحولاتی در ترکیب خریداران بزرگترین شرکت دولتی حاضر در بورس و مشمول اصل 44 ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا