مزایده اپراتور سوم باید دوباره برگزار شود

“کامران مجد منش” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شایع شدن اخباری در مورد واگذاری پروانه اپراتور سوم به شرکت تامین تله کام، افزود: کنسرسیوم تامین -اتصالات، با امتیاز مشارکت با شریک خارجی توانسته بود، در سال گذشته برنده مزایده اپراتور سوم شود.
وی اظهار داشت: “تامین تله کام” بدون مشارکت با “اتصالات” برای برنده شدن در مزایده اپراتور سوم امتیاز نمی آورد، تمام امتیاز این کنسرسیوم، بدلیل حضور شریک خارجی (شرکت اتصالات امارات) بود.
مجدمنش گفت: رقم 5/3 میلیارد دلاری که کنسرسیوم تامین – اتصالات برای مزایده داده بود و با این رقم نیز برنده شد، رقم بالایی است و با این رقم بطور حتم ضرر خواهد کرد.
وی افزود: شرکت اتصالات این عدد بالا را آگاهانه داد و هدفش کسب پروانه اپراتور سوم تلفن
همراه ایران و بالا بردن ارزش سهام خود در بازارهای جهانی بود و می خواست زیان این معامله را از طریق افزایش قیمت سهام خود جبران کند، در حالیکه تامین تله کام چنین ابزاری برای جبران زیان ندارد.
عضو سندیکای صنعت مخابرات کشور گفت: اپراتور سوم تلفن همراه، فرصتی برای جان دادن
به صنعت راکد مخابرات کشور و استفاده از توان 50 شرکت داخلی بود که با واگذاری آن به یک شرکت داخلی (تامین تله کام) این فرصت را باید از دست رفته دانست.
مجدمنش افزود: سندیکای صنعت مخابرات از همان ابتدای مطرح شدن مزایده اپراتور سوم با تشکیل کنسرسیومی متشکل از 52 شرکت داخلی راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه را خواستار شد، اما بدلیل الزام داشتن شریک خارجی و البته نداشتن شرایط مالی، کنار گذاشته
شد.
وی افزود: اکنون شرط داشتن شریک خارجی برای حضور در مزایده حذف شده ولی شرکت های داخلی همچنان توان مالی لازم برای در اختیار گرفتن پروژه های بزرگ را ندارند.
مجدمنش تصریح کرد: شبکه بانکی کشور از صنعت حمایت نمی کند، بانکها ترجیح می دهند که تسهیلات را در اختیار بخش هایی غیرتولیدی مانند خرید مسکن قرار دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا