مخابرات در برآوردن خواسته شرکت‌های ندا ناتوان بود؟

انجام این امر برای مخابرات مستلزم هزینه بود
مشکلات بعد از خصوصی‌سازی برطرف خواهد شد    
صابر فیضی ـ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب و این که در حال حاضر مخابرات بیش‌تر از آنچه که در پروانه عنوان شده بود به شرکت‌های PAP امکانات داده است، گفت: البته امکانات داده شده همه نیاز این شرکت‌ها را برآورده نکرده است.
او با بیان این که بحث فضا در تعهدات مخابرات طبق پروانه شرکت‌های ندا نیست گفت: هیچ مشکلی در این زمینه در استان‌ها نداشتیم اما در تهران مشکلاتی وجود داشت که این مشکل نیز بعد از خصوصی‌سازی برطرف می‌شود و به اعتقاد من شرکت‌ها بتوانند با بخش خصوصی مخابرات به تفاهم برسند.
وی تصریح کرد: طبق برنامه در طول برنامه چهارم باید یک و نیم میلیون پورت اینترنت پرسرعت ارائه می‌شد که از این میزان 275 هزار پورت وظیفه مخابرات و یک میلیون و 225 هزار پورت وظیفه بخش خصوصی بود که حداکثر 10 هزار پورت اینترنت پرسرعت در شهر تهران دایر شده که از برنامه خیلی عقب هستیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که مخابرات باید 275 هزار پورت را تا پایان سال دایر کند، اظهار کرد: برای حل این مشکل آن را بین استان‌ها توزیع کردیم؛ این تعهدات دولتی ماست و نباید از این بحث عقب بمانیم و حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد تا پایان سال این 275 هزار پورت واگذار شود.
فیضی ادامه داد: استان تهران طبق برنامه باید 80 هزار پورت را ارائه دهد که به دلیل دیر رسیدن تجهیزات عقب ماندیم و مابقی را بین استان‌ها توزیع کردیم که این موضوع تا آذر‌ماه در تهران انجام می‌شود اما بخش خصوصی در این زمینه بسیار عقب است.

به گزارش ایسنا پس از بروز مشکلاتی میان شرکت‌های خصوصی ندا و شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران قبل از خصوصی شدن این شرکت اظهار کرده بود: بحث کمبود فضا برای شرکت‌های ندا (PAP) حل شدنی نیست و شرکت مخابرات ایران دنبال راهکاری است تا بتواند این مشکل را حل کند.
فیضی با بیان این که در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات این شرکت‌ها برطرف شود تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل آن‌ها فضای active است که بحث‌هایی نیز در این باره صورت گرفته اما هنوز نهایی نشده است؛ این موضوع و در نظر گرفتن فضا برای این شرکت‌ها همیشه نقش تسکین دهنده برای شرکت‌ها داشته که باید راهکاری اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
نبود ضمانت اجرایی برای همکاری شرکت‌های مخابرات استانی با دارندگان مجوزهای PAP عمده‌ترین مشکل فعالیت این شرکت‌های در حال حاضر عنوان شده و از سوی مسوولان مخابرات گفته شده بود که امروز ممکن است با برخی راهکارها بتوان مشکلات شرکت‌های PAP را به صورت مقطعی برطرف کرد، اما باید با تدوین چارچوب‌های همکاری شرکت مخابرات با شرکت‌های PAP در قالب تفاهم‌نامه مشکلات موجود را یک بار برای همیشه برطرف کرد.
اما شرکتهای ندا که ارایه دهنده اینترنت پرسرعت هستند معتقدند که مخابرات برای ارائه‌ی خدمات مناسب به دارندگان مجوز PAP به آمادگی ساختاری و ایجاد یک نظام مناسب در بخش مخابرات جهت پاسخگویی به شرکت‌های ندا نیاز دارد.
اکثر مشکلات PAPها به امکاناتی بازمی‌گردد که باید از سوی مخابرات در اختیار شرکت‌ها قرار داده شود. این امکانات شامل فضا در مراکز مخابراتی، ترنسمیشن بین مراکز مخابراتی و مراکز شهری و یا عرضه‌ی باند دیتاست؛ در حال حاضر فضایی در اختیار شرکت‌ها قرار نگرفته و ما برای ارائه‌ خدمات مناسب به عرض باندهای 155 مگابیت بر ثانیه نیاز داریم در حالی‌ که مخابرات در اکثر مناطق برای اختصاص دو مگابیت بر ثانیه عرض پهنای باند یا ترنسمیشن مشکل داشته و قادر به ارائه‌ی آن به شرکت‌ها نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا