واردات گوشی تلفن همراه توسط سیتادل تلکام 50 درصد کاهش یافت

“ایمان سلطانی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: این شرکت به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و بی توجهی مسولان دولتی در برابر واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی دیگر نمی تواند همانند سابق به فعالیت خود  ادامه دهد.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی بازار تلفن همراه و گسترش بیش از حد قاچاق، باعث شده است تا فعالیت شرکت های قانونی به حداقل برسد.
سلطانی افزود: این شرکت با توجه به شرایط کنونی بازار و بالا بودن تعرفه واردات این کالای ارتباطی نمی تواند به طور چشمگیری به واردات گوشی های سونی اریکسون بپردازد چرا که از ابتدای سال جاری دچار ضررو زیان های هنگفتی  شده است.
وی تصریح کرد: این شرکت هم اکنون گوشی های موجود در انبار را روانه بازار می کند و برای واردات آینده تنها به صورت محدودی گوشی وارد بازار می کند.
مدیر فروش سیتادل تلکام ادامه داد: در صورت عدم مبارزه با فعالیت قاچاقچیان ، پنج درصد از سهم باقی مانده که در اختیار نمایندگان قانونی شرکت ها قرار دارد نیز ازآن قاچاقچیان می شود چرا که هم اکنون 95 درصد از سهم بازار در اختیار گوشی های قاچاقی بی کیفیت قرار دارد.
مدیرفروش شرکت سیتادل تلکام تصریح کرد: کاهش منطقی تعرفه و جلوگیری از عرضه گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه می تواند به واردات قانونی این کالای ارتباطی کمک کند.
به گزارش موبنا، از سال 85 که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه یک شبه از چهار به 60 درصد افزایش یافت و دو سال بعد به 25 درصد کاهش یافت. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالای 46 میلیون مشترک ایرانی در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه اکنون حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
این در حالی است که این کاهش فعالیت منوط به شرکت سیتادل تلکام نمی شود و سایر شرکت های نیز فعالیتشان را به صورت چشمگیری در بازار کاهش داده اند.
129/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا