نبض بازار گوشی تلفن همراه در دست قاچاقچیان است

“حسین پاینده ” مدیرعامل شرکت پارس کامتل در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: تا زمانی که تعرفه گوشی 25 درصدی تلفن همراه به صورت منطقی کاهش پیدا نکند ، بازار به سود عرضه کنندگان غیرقانونی خواهد بود.
وی افزود: عرضه جدیدترین و گران ترین گوشی ها به روال چند سال گذشته دربازار تلفن همراه برای اولین بار توسط قاچاقچیان صورت می گیرد و فعالان قانونی تنها می توانند گوشی های ارزان قیمت وارد کنند.
وی تصریح کرد: تعرفه گوشی تلفن همراه ( 25 درصدی) نیز موجب گسترش فعالیت قاچاقچیان شده است.
مدیرعامل شرکت ارکان ارتباطات در این باره گفت: اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی در سطح بازار تلفن همراه باعث شده تا اکثر مشتریان ترجیح به خرید این گوشی ها داشته باشند.به همین دلیل نبض بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است .
“محمود بهجتی اردکانی” خاطرنشان کرد: تنها در صورتی این سود به نفع فعالان قانونی می شود که همراه با کاهش میزان منطقی تعرفه، برخورد قاطعی با قاچاقچیان این کالای ارتباطی صورت گیرد.
 وی با بیان اینکه تنها با کاهش منطقی تعرفه می توان انگیزه قاچاقچیان و واردات غیرقانونی گوشی ها را کاهش داد گفت: این امر افزایش عرضه گوشی های استاندارد و قانونی در کشور را به دنبال خواهد داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری معتقد است برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و گسترش فعالیت شرکت های قانونی تعرفه واردات این کالای ارتباطی به طور حتم باید کاهش یابد.
129/15

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا