سرمایه گذاری در عرضه فناوری فضایی ضروری است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا محمد علی فرقانی درمراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا پیشرفت در حوزه فناوری فضایی را محور توسعه پایدار ملی عنوان کرد وگفت: فناوری فضایی نقش موثری در حل مشکلات  بشر، توسعه اقتصادی  اجتماعی، اکتشافات ، آموزش ، ارتبطات ، امنیت ملی و امنیت جهانی دارد.
 وی با بیان اینکه برخلاف گذشته که فناوری فضایی فقط جنبه های رقابتی و ابر قدرتی را در بر می گرفت، گفت: امروزه جنبه اقتصادی پیدا کرده به همین دلیل کشورهای در حال توسعه هم به آن می پردازند.
وی تصریح کرد: فناوری فضایی نقش مهمی در امنیت پایدارجامعه ایفا می کند و یک  موتور محرک برای سایر علوم به شمار می رود.گ
فرقانی سرمایه گذاری در عرصه  فضایی کشور را یک ضرورت عنوان کرد وگفت: ساخت ماهواره و تجهیزات آن ، ایستگاه های  ارسال و دریافت و ساخت ماهواره های سنجش از راه  دور از اوائل دهه 70 به صورت جدی در کشور آغاز شده شد که استفاده صلح امیز از فضایی ماوراء جو از جمله  اهداف ان است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام  توسط دو وزارتخانه دفاع و ارتباطات ، خاطر نشان کرد: برای آنکه  فناوری فضایی  جایگاه خود را پیدا کند باید ازهمه ظرفیت های ملی استفاده شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی جامع شاهد پیشرفت و رشد فناوری فضائی در کشور باشیم و گفت: هفته جهانی فضا بزرگترین رویداد مردمی در سراسر دنیا است که توسط سازمان ملل برگزار می شود.
فرقانی افزود: در این هفته آموزش های  لازم در روابط با مزایای بهره برداری از فضا، رونق استفاده از فضا ، جلب حمایت عمومی، تشویق کودکان به فراگیری علوم فضائی، ترویج و راه اندازی نهادهای مرتبط و جلب همکاری های بین المللی برای آموزش های فضائی مورد توجه قرار می گیرد.
گفتنی است هفته جهانی فضا با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، 4 تا 14 اکتبر مورد تصویب سازمان ملل متحد قرار گرفته است.
128/

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا