آغازتغییرات دروزارت ارتباطات همزمان با تحولات تازه درمخابرات

وزیر جدید ارتباطات درمراسم معارفه خود برکاهش تصدی گری دولت تاکید کرد و خواستار تجدید ساختاردراین وزارتخانه شد. شاید این کار را بتوان نقطه تمایزتقی پور با وزاری دوره های گذشته تلقی کرد.
روز گذشته وزیر ارتباطات دولت دهم در گفت و گو با موبنا ازنهایی شدن تغییرات ساختارمدیریتی این وزارتخانه تا یک ماه آینده خبر داد واعلام کرد که ساختارمدیریتی دربخش معاونت ها و ادارات کل طی این مدت تغییر پیدا خواهد کرد.
جدا شدن 80 درصد سهام شرکت مخابرات ایران ازوزارت ارتباطات وباقی ماندن تنها 20 درصد سهام این شرکت دراختیاروزارت ارتباطات از جمله مواردی است که بی شک تغییر ساختاروزارت را رقم می زند؛چرا که تا پیش از واگذاری سهام مخابرات و ابلاغ اساس نامه آن رئیس هیات مدیره مخابرات ایران معاون وزیر ارتباطات بود.
به نظرمی رسد تعویق درتغییرو تحولات احتمالی وزارت ارتباطات، ارتباط مستقیم با مشخص شدن وضعیت شرکت مخابرات ایران دارد و تقی پور زمان نهایی اعلام  این تغییرات را دقیقا به هنگامی موکول کرده  که سهامداران جدید  شرکت مخابرات ایران  برای هیات مدیره آن  تصمیم می گیرند.
طبق اساسنامه شرکت مخابرات ایران، اعضای هیات مدیره این شرکت 5 نفر خواهند بود که سه نفر را سهامداران جدید انتخاب می کنند.
این اولین اقدام آنها پس از واریزمبلغ خرید سهام خواهد بود. دو عضو دیگر هیات مدیره نیز توسط نمایندگان دولت و سهام عدالت مشخص خواهد خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات مجمع فوق العاده شرکت مخابرات ایران 10 روز پس از واریز 20 درصد مبلغ خرید سهام این شرکت، برای تصمیم گیری در مورد اعضای هیات مدیره تشکیل می شود که امید می رود با این تغییرات و آغاز اولین تجربه های  مخابرات خصوصی تحولات مثبتی  را دراین حوزه شاهد باشیم  .
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا