وزیر ارتباطات در اجلاس مخابراتی ژنو شرکت می کند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، در اجلاس جهانی مخابرات که از پنجم تا نهم اکتبر (۱۳ تا ۱۷مهرماه) برگزار می شود ، شرکت مخابرات ایران به همراه دو شرکت بخش خصوصی و شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات حضور خواهد داشت.
پیش بینی می شود که بیش از 100 کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشته باشند که شرکت مخابرات ایران و شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات مانند شرکت ارتباطات زیرساخت ، سازمان تنظیم مقررات و شرکت دیتا نمایندگان ایران خواهند بود.
نمایشگاه ها و اجلاس های جهانی ITU هر سه سال یکبار برگزار می شود و ایران در سالهای گذشته نیز به عنوان بازدیدکننده و هم در قالب نمایشگاه در این اجلاس حضور داشته است.
در تله کام سال 2003 ژنو ، ایران هم در قالب نمایشگاه و هم بازدیدکننده حضور داشته و انتخاب مشاور برای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه از جمله دستاوردهای این اجلاس بوده است.
در تله کام 2006 نیز که در هنگ کنگ برگزار شد بخش دولتی مخابرات ایران به عنوان بازدیدکننده حضور داشت.
دو شرکت “تالیا” و “پیشگامان کویر یزد” به عنوان بخش خصوصی ایران در این اجلاس حضور خواهند داشت.
در این رویداد جهانی به غیر از بحث نمایشگاه ، مجمعی نیز با حضور مدیران مخابرات ارشد دنیا تشکیل می شود که در آن آخرین دستاوردهای ارتباطات و تجربیات کشورها به تبادل نظر گذاشته خواهد شد که ایران نیز در این مجمع حضور داشته و آمادگی خود را برای ارائه دستاوردهای مخابراتی و ارتباطی اعلام می کند.
برگزاری 20 تا 30 نشست تخصصی در حوزه های مختلف ارتباطی از دیگر برنامه های این اجلاس است.
 128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا