بررسی واگذاری 21 درصد سهام اپراتور دوم در مجمع

مسعود مقدس در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: دربرگزاری مجمع  اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل – ام تی ان باید اعضای مجمع حضورداشته باشد و با سهامدار خارجی هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی درباره زمان برگزاری مجمع اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل – ام تی ان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: به صورت معمول  مجمع هر شرکت در تیرماه برگزار می شود اما سهامدار خارجی آفریقایی زمان های خودشان راتنظیم می کنند.
درزمان تدوین پروانه اپراتور دوم تلفن همراه، شریک خارجی 70درصد سهم را داشت که با مخالفت مجلس این سهم به 49درصد کاهش یافت و 51 درصد مابقی نیز به شرکای داخلی اختصاص یافت. اما از آنجایی که پروژه اپراتور دوم با هدف خصوصی سازی در حوزه تلفن همراه شکل گرفت، مقرر شد که این 51درصد سهم به تنهایی در اختیار شرکای داخلی – بنیاد مستضعفان و صاایران – قرار نگیرد و هر یک از این شرکا 15درصد سهم داشته و 21درصد به بانک ملی ایران برسد و 49 درصد سهام این اپراتور نیز در اختیار طرف خارجی (ام تی ان آفریقای جنوبی) قرارگیرد.
 بر این اساس، دارندگان این پروانه متعهد شدند که 21درصد سهام آن بعد از دو سال در بورس عرضه شود و به نوعی خصوصی سازی با معنای دقیق آن در این بخش اجرایی شود.
 وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هشتم که درزمان وی اسناد مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور تدوین شد پیش از این گفته بود که طبق پروانه فعالیت اپراتور دوم، باید بعد از دو سال سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار می شد و از زمان دریافت پروانه ایرانسل حدود چهار سال می گذرد و نرفتن این شرکت به بورس نوعی تخلف است.
نزدیک به سه سال از عرضه سیم کارت های ایرانسل در بازار می گذرد و این اپراتور به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات حدود 12 میلیون و به ادعای خود مسوولان آن بیش از 14 میلیون مشترک دارد.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا