وزیر اقتصاد باید پاسخگوی ابهامات موجود درعرضه سهام مخابرات باشد

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به حضور روز گذشته وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن و ارائه گزارشی از روند خصوصی سازی مخابرات اظهار داشت: خصوصی سازی مخابرات در مرحله ای به وزارت اقتصاد سپرده شد به همین دلیل برای واگذاری اخیر وزیر اقتصاد باید پاسخگوی ابهامات در کیفیت کار و حذف یکی از متقاضیان باشد.
وی با بیان اینکه سوال و ابهامات زیادی در مورد کیفیت واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران مطرح است ، افزود: اگرچه واگذاری سهام شرکت مخابرات صرف نظر از دقت ، مسیر قانونی خود را طی کرده است اما به نظر می رسد باید در قانون اصل 44 تجدیدنظر صورت گیرد تا کیفیت خصوصی سازی بهتر شده و فضای بیشتری برای رقابت ایجاد شود.
نماینده مردم شبستردر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اصل 44 قانون اساسی باید محدودیتی برای حضور شبه دولتی ها ایجاد شود تا اشکالات فعلی در عرضه سهام شرکت های بزرگ دولتی رخ ندهد.
پنجم مهرماه ، 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران از طریق بورس به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد.
با این عرضه بزرگترین واگذاری تاریخ بورس ایران صورت گرفت اما به دلیل آنکه این کنسرسیوم به نهادهای دولتی تعلق داشت با اعتراض بسیاری از نمایندگان و کارشناسان روبرو شد.
چنانچه واگذاری سهام مخابرات به این کنسرسیوم شبه دولتی تایید شود ، عرضه سهام مخابرات به 80 درصد خواهد رسید و تنها 20 درصد سهام این شرکت در اختیار دولت باقی می ماند.
20 درصد سهام مخابرات در قالب سهام عدالت ، 5 درصد از طریق بورس و 5 درصد نیز به کارکنان این شرکت واگذار شد.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا