درآمد نرم افزارهای موبایلی 16 میلیارد دلار را در می نوردد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، بر اساس مطالعاتی که توسط شرکت تحقیقاتی انگلیسی Wireless Expertise انجام شده انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند در سراسر دنیا تا پایان سال 2009 به 2/165 میلیون دستگاه برسد و تا چهار سال آینده این رقم به 96/442 میلیون دستگاه افزایش یابد.
به این ترتیب بازار نرم افزارها و کاربردهای موبایلی به شدت رشد می کند و انتظار می رود که درآمد حاصل از این کاربردها تا پایان سال به 66/4 میلیارد و تا سال 2013 به 60/16 میلیارد دلار برسد.
بازار نرم افزارهای موبایلی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد شد و این مساله فرصت های بزرگ تری را برای این صنعت ایجاد می کند.
بر اساس پیش بینی های Wireless Expertise انتظار می رود تعداد کاربران تلفن های همراه از تعداد کاربران رایانه های شخصی پیشی بگیرد و این رقم به 4 به یک برسد.
انتظار می رود بخش اعظم درآمد حاصل از این صنعت از بازار شلوغ گوشی های هوشمند و گوشی هایی با قابلیت های متوسط تا پیشرفته به دست بیاید و در دراز مدت اپراتورها و شرکت های تولید کننده گوشی از این فروشگاه های نرم افزاری سود ببرند.
این شرکت تحقیقاتی تخمین زده که نوکیا به یکی از فعالان بازار گوشی های هوشمند تبدیل شود و از محتواها و نرم افزارهایی که در Ovi Store قرار داده نسبت به اپل برای تعداد بیشتری از دستگاه ها سود می برد.
با این حال این شرکت فنلاندی Ovi Store را برای بازار وسیعی ارایه داده که این قضییه یک واقعیت دلگرم کننده است.
135/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا