طراحی پروژه سامانه بومی نظارت بر توزیع و ارائه کنندگان خدمات اینترنت

به گزارش سازمان خبری موبنا علیرضا اصغریان اظهار داشت: درزمان حاضر نظارت بر حوزه سرویس های فناوری اطلاعات به دو صورت از راه نزدیک و از راه دور در حال انجام است .

وی گفت: سیستم نظارت از راه نزدیک براساس شاخص های استخراجی و منطبق با حجم کار و منابع انسانی مناطق هفتگانه و همچنین با برنامه سالانه تدوینی و کنترل های هفتگی طراحی شده است و سیستم نظارت از راه دور در زمان حاضر بصورت ارتباطات موردی و نا پیوسته به موازات نظارت از راه نزدیک انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ، اصغریان با اشاره به گسترش روز افزون خدمات و کاربردهای فناوری اطلاعات در فعالیتهای روزمره ادامه داد: منحصر بودن ساختار توزیع و شرکت های سرویس دهنده اینترنتی کشورمان که شامل هزار و 222 شرکت ISP  ،  83 شرکت ISDP و30 شرکت مخابرات استانی است، لزوم جمع آوری سریع اطلاعات، پایش عملکرد دوره ای و رتبه بندی اپراتورهای این حوزه، توسعه منابع انسانی را کاملا نمایان می سازد به طوری که نظارت از راه نزدیک به تنهایی منطقی و میسر نیست.

وی افزود: به همین خاطر استقرار سیستمهای نظارتی دائمی، بومی، قوی و کارآمد که تلفیقی از نظارتهای راه نزدیک و دور باشد امری ضروری است. به همین منظور و در راستای ایفای وظایف نظارتی سازمان طبق ماده 6 بند 6 اساسنامه، پس از مطالعات گسترده و استفاده از تجارب بومی حاصل از پایش عملکرد در نظارت از راه نزدیک، پروژه طراحی سامانه بومی نظارت بر توزیع و ارائه کنندگان خدمات اینترنت و اینترانت ( ISP,ISDP,TCI ) تعریف شده و در حال ورود به مراحل اجرایی است.

وی گفت: طبق پیش بینی های اولیه این طرح تا پایان سال جاری منجر به نتیجه خواهد شد.

128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا