25 کشور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال حضور می یابند
به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دومین نشست خبری جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از حضور نمایندگان 25 کشور خارجی در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: ایجاد جایگاه معتبر رسمی برای عرضه محصولات دیجیتال در کشور ، توسعه خط و زبان فارسی و حمایت از افراد و مراکز پدیدآورندگان آثار دیجیتالی از جمله اهداف این نمایشگاه است.
عیسی زارع پور با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: نخستین دوره این نمایشگاه اردیبهشت ماه سال 86 در محل دائمی نمایشگاههای تهران و دومین دوره آن در آبان ماه سال 87 در مصلای تهران و دو نمایشگاه استانی نیز در استان های قم و کرمانشاه برگزار شد.
وی با اشاره به حمایت های انجام شده از برگزیدگان دو دوره گذشته نمایشگاه رسانه های دیجیتال ، ادامه داد: برگزیدگان دوره های گذشته برای حضور در نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان مورد حمایت قرار گرفتند و بازی های رایانه ای برتر در نمایشگاه دبی عرضه شد.
دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال با بیان اینکه این جشنواره در6 بخش اصلی و 8 بخش جانبی برگزار می شود که آثار در بخش اصلی مورد داوری قرار می گیرند ، خاطرنشان کرد: در بخش نرم افزارهای رسانه ای بیش از 200 موسسه فعال در حوزه تولید نرم افزارهای فرهنگی با بیش از 5هزار و 500 اثر حضور خواهند داشت.
وی افزود: در بخش بازی های رایانه ای نیز 50 بازی تولید داخلی و 250 بازی خارجی متناسب با فرهنگ ایرانی عرضه می شود و حدود 100 اثر از 30 موسسه فعال حوزه تلفن همراه و 80 نرم افزار در قالب نرم افزار تلفن همراه در بخش اصلی نمایشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
زارع پور با اشاره به بخش هنرهای دیجیتال به عنوان یکی از بخش های اصلی نمایشگاه و حضور 40 موسسه فعال ، 100 اثر در بخش جشنواره و 200 اثر برای نمایش در این حوزه ، گفت: در بخش پایگاههای اینترنتی و وبلاگ ها نیز بیش از 500 پایگاه اینترنتی و وبلاگ معرفی می شود و 5500 وبلاگ مورد داوری قرار می گیرند که 100 وبلاگ به عنوان آثار برتر معرفی خواهند شد.
به گفته معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری نیز40 غرفه و 100 محصول نوآورانه برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با رسانه های دیجیتالی درنظر گرفته شده است.
وی گفت: در 10 روز برگزاری جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال حدود 230 نشست و کارگاه تخصصی برگزار می شود و بیش از 100 خدمت الکترونیکی دستگاههای دولتی به معرض نمایش درمی آید.
به گفته این مقام مسئول معرفی محصولات ، کارگاههای آموزشی ICDL ، مسابقات متعدد و فرهنگ سازی استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتال در کارگاه خانواده و رسانه های دیجیتال برپا می شود.
دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال گفت: سازمان ها و استان ها نیز در قالب 90 غرفه محصولات خود را ارائه می دهند و 20 مسابقه نیز برای بازدیدکنندگان در سنین مختلف درنظر گرفته شده است.
به گفته وی تسهیلات و خدمات رفاهی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده و توزیع یارانه در قالب بن کارت هوشمند به ازای هر نفر 50 هزار ریال از دیگر تسهیلات حضور در این نمایشگاه است.
128/20