پیمانکاران VOIP باید ماهانه 3 میلیارد ریال به دولت بپردازند

وی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با توجه به تعهد شرکت ارتباطات زیرساخت درباره ایجاد بستر لازم برای برقراری ارتباط کدهای 020، 030و 040 تاکنون هنوز بستر فنی ( روتینگ لازم ) از طرف این شرکت تامین نشده است.
وی ادامه داد: برغم مکاتبات متعددی که با کلیه استان ها برای امکان برقراری ارتباط به عمل آمده ، هنوز اقدامی در مورد دسترسی در سطح کشوری از طرف مخابرات استان ها به صورت کامل صورت نپذیرفته و امکان فعالیت گسترده طبق مفاد قرارداد از این شرکت ها سلب شده است.
این پیمانکارعرصه VOIP با اشاره به شرایط موجود ، خاطرنشان کرد: پرداخت مبلغ ماهانه 700 میلیون ریال بابت ترمینیشن و 300 میلیون ریال بابت اورجینیشن به شرکت ارتباطات زیرساخت توسط هر یک از سه پیمانکار عملا غیرممکن است و باید نسبت به تنظیم متمم قرارداد و اصلاح شرایط فعالیت این شرکت ها ، تمهیداتی انجام پذیرد.
این در حالی است که وزارت ارتباطات قصد دارد تا تعداد پیمانکاران خدمات تلفن اینترنتی را افزایش دهد.
از ارائه خدمات VOIP به سه پیمانکار داخلی – پیشگامان کویر یزد ، ضحی کیش و تراشه سبز – حدود شش ماه می گذرد. اما به دلیل بازار سیاه ترمینیشن ، این شرکت ها نتوانستند هزینه های خود را پوشش دهند و مبالغ بسیاری به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهکار هستند.
این شرکت ها موظف به پرداخت مبلغ 7/5 سنت برای هردقیقه ترمینیشن تلفن ثابت ، 12 سنت برای هر دقیقه تلفن همراه و 5/19 ریال به ازای هر دقیقه اورجینیشن به شرکت ارتباطات زیرساخت هستند.
گفته می شود 50 درصد بازار ترمینیشن متعلق به ترافیک تلفن همراه ، 30 درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت تهران و 20 درصد مربوط به ترافیک تلفن ثابت در شهرستان ها است که به دلیل انحصار فعالان غیر قانونی ، پیمانکاران VOIP تنها در 20 درصد این بازار فعالیت می کنند.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا