مخابرات ایران در تله کام جهانی 2009 ژنو شرکت می کند

داوود زارعیان – مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران –  در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: امسال هم مانند سال های گذشته از همه کشورها و وندورها برای حضور در اجلاس و نمایشگاه جهانی مخابرات (تله کام جهانی 2009) دعوت شده است اما جهت گیری امسال این نمایشگاه ، مربوط به حضور بیشتر کشورهای در حال توسعه است.
وی گفت: پیش بینی می شود که بیش از 100 کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشته باشند که شرکت مخابرات ایران و شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات مانند شرکت ارتباطات زیرساخت ، سازمان تنظیم مقررات و شرکت دیتا نمایندگان ایران خواهند بود.
زارعیان ، عمده هدف ایران برای حضور در این نمایشگاه را معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه مخابرات ، بازاریابی بین المللی در زمینه خدمات فنی و مهندسی و توسعه روابط با کشورهای دیگر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم شرایط استفاده از آشنایی با فناوری های روز را ایجاد کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه علاقه مند حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه بودیم ، گفت: تنها دو شرکت “تالیا” و “پیشگامان کویر یزد” آمادگی حضور خود را در کنار مخابرات ایران اعلام کردند.
وی تصریح کرد: در این رویداد جهانی به غیر از بحث نمایشگاه ، مجمعی نیز با حضور مدیران مخابرات ارشد دنیا تشکیل می شود که در آن آخرین دستاوردهای ارتباطات و تجربیات کشورها به تبادل نظر گذاشته خواهد شد که ایران نیز در این مجمع حضور داشته و آمادگی خود را برای ارائه دستاوردهای مخابراتی و ارتباطی اعلام می کند.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، همچنین به برگزاری 20 تا 30 نشست تخصصی در حوزه های مختلف ارتباطی در این اجلاس اشاره کرد و افزود: برای اعزام هیات کارشناسی در این نشست های تخصصی اقداماتی در حال انجام است.
وی گفت: سعی مان این است که در این اجلاس با مدیر و معاونان اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) ملاقات داشته باشیم و با تعدادی از اپراتورها ، وندورها و مراکز R&D جلسات مشترکی برگزار کنیم.
به گفته این مقام مسئول ، در نمایشگاه ها و اجلاس های ITU  که هر سه سال یکبار برگزار می شود، شرکت های مخابرات ایران به عنوان بازدیدکننده و هم در قالب نمایشگاه حضور داشته اند . به نحوی که در تله کام سال 2003 ژنو ، ایران هم در قالب نمایشگاه و هم بازدیدکننده حضور داشته و انتخاب مشاور برای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه از جمله دستاوردهای این اجلاس است.
وی ادامه داد: در تله کام 2006 نیز که در هنگ کنگ برگزار شد بخش دولتی مخابرات ایران به عنوان بازدیدکننده حضور داشت.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا