5 مهـرماه معاملـه انجـام مـی‌شـود

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عرضه در حالی صورت می‌گیرد که به گفته معاون آماده‌سازی سهام سازمان خصوصی‌سازی، قیمت پایه برای این بلوک مدیریتی تغییر نکرده و با همان قیمت340 تومان اعلامی، رقابت آغاز می‌شود.
همچنین کردزنگنه این تعویق‌ها را طبیعی دانسته و معتقد است: وقتی پای عرضه مهمی مثل مخابرات در کار باشد این تعویق‌ها امری طبیعی است، کما اینکه در تمام دنیا هم این گونه به تاخیر افتادن‌ها وجود دارد و چیز تازه‌ای نیست.
همچنین به نظر می رسد این بار علاوه بر دو خریدار اعلامی پای خریدار سومی هم در میان باشد و سازمان به دنبال گرفتن مدارک و اطلاعات بیشتر بوده تا صلاحیت خریدار جدید را بررسی کند. اما تاکنون درباره ماهیت این خریدار اظهارنظری نشده است.
حال باید دید پس از دو بار تاخیر و اعلام تاریخ‌های مختلف از سوی سازمان خصوصی‌سازی آیا این بار نیز شاهد به تعویق افتادن این معامله بزرگ خواهیم بود؟ و یا در نهایت وعد و وعیدهای مسوولان جامه عمل پوشانده می‌شود؟
گفتنی است؛ این بلوک به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط 8 ساله و طی 16 قسط و با فاصله زمانی شش ماهه عرضه می‌شود و خریداران باید هزار و560 میلیارد تومان بابت وجه نقد و20 درصدی و هر شش ماه 484 میلیارد تومان بابت اقساط به حساب دولت واریز کنند. از طرف دیگر با توجه به اینکه وجه سپرده معامله نزد کارگزار سه درصد تعیین شده، متقاضیان باید 468 میلیارد تومان را قبل از انجام معامله سپرده بانکی کنند.
به علاوه کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که سه درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا